Harith Iskander Akui Kesilapan Diri: Isteri Fail Cerai, Tampil Jawab Isu Rumah Tangga


Harith Iskander & Isteri Dr Jezamine Lim Buka Mulut Tentang Perceraian


Harith Iskander, pelakon dan pelawak terkenal, bersama isteri tercinta, Dr Jezamine Lim, akhirnya tampil berkongsi mengenai penceraian mereka yang menjadi bualan ramai. Harith, 58, mengakui bahawa keretakan rumah tangga mereka berpunca daripada kesilapannya sendiri dan keputusan untuk bercerai adalah hasil persetujuan bersama.


Kesilapan dan Keputusan


Dalam satu podcast yang dimuat naik di saluran YouTube The Rakyat Post, Harith mengaku, "Keputusan ini tidak berlaku secara tiba-tiba tetapi menjadi kecoh selepas foto Jezamine memfailkan penceraian menjadi tular. Saya seorang lelaki bodoh yang telah melakukan perkara tidak sepatutnya. Saya tak mahu memberi alasan, tetapi saya melakukan perkara bodoh yang ramai lelaki lakukan pada usia saya."


Beliau juga menambah, "Saya tak nak berkongsi lebih terperinci sebab kami mempunyai tiga orang anak yang masih muda dan mereka akan menonton video ini suatu hari nanti."


Bertahun Fikir, Kaunseling dan Keputusan Akhir


Menurut Harith, keputusan untuk berpisah bukanlah sesuatu yang diambil secara singkat, sebaliknya telah difikirkan selama bertahun-tahun. Mereka juga telah mendapatkan bantuan kaunseling dan berkongsi masalah yang dihadapi dengan orang yang dipercayai.


"Untuk ambil keputusan berpisah ini agak lama dan bukan semalam. Sudah bertahun-tahun saya membuat kesilapan dan isteri sudah menjalankan tugasnya dengan baik. Kami melalui tempoh yang menyedihkan malah sudah pergi mendapatkan kaunseling perkahwinan serta bercakap dengan kawan-kawan. Sampailah saya sedar kami lebih sesuai menjadi rakan baik dan tidak mahu ia hancur disebabkan penceraian," ujarnya.


Penjelasan Dr Jezamine


Dr Jezamine yang turut serta dalam podcast berkenaan menyangkal dakwaan bahawa dia menjadi mangsa penderaan Harith seperti yang dikatakan netizen. "Dia tidak mendera saya seperti dikatakan orang," ujarnya ringkas.


Kisah Yang Menjadi Bualan Ramai


Kisah keretakan rumah tangga Harith mula menjadi bualan selepas gambar Dr Jezamine bersama peguam syarie Datuk Akberdin Abdul Kadir tersebar. Dalam temu bual bersama kami, Dr Jezamine mengesahkan dia telah memfailkan permohonan cerai pada bulan lalu manakala Harith pula enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut ketika itu. Sebutan perceraian mereka yang dijadualkan berlangsung pada 15 Julai lalu terpaksa ditangguhkan atas sebab beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan.


Latar Belakang Pasangan


Untuk rekod, Harith dan Jezamine, 41, mendirikan rumah tangga pada 12 Jun 2010. Pasangan ini dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Zander Xayne, 14, Alessandra Jayne, 11, dan Zydane Zayne, yang berusia 9 tahun.


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat mengikuti perkembangan terkini mengenai isu ini. Tekan butang kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form