Harith Iskander dan Dr Jezamine Lim Sah Bercerai: Apa yang Berlaku Selepas 14 Tahun?



Selepas 14 tahun melayari bahtera rumah tangga, pelawak terkenal Harith Iskander dan Dr Jezamine Lim telah mengambil keputusan untuk bercerai. Pada pukul 12.05 tengah hari Khamis, Harith, 58, melafazkan talak satu di hadapan Hakim Syarie, Siti Noraini Mohd Ali di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.


Perbicaraan ini dijalankan secara tertutup untuk mengelakkan masalah peribadi mereka daripada diketahui umum. Menurut peguam syarie mereka, Datuk Akberdin Abdul Kader, pasangan ini memilih untuk bercerai secara baik selepas menghadapi kekurangan persefahaman dalam perkahwinan mereka.


“Walaupun punca penceraian adalah kekurangan persefahaman, mereka masih berbaik demi anak-anak mereka. Permohonan nafkah juga telah difailkan,” jelas Datuk Akberdin kepada kami.


Kisah keretakan rumah tangga mereka mula menjadi perhatian selepas gambar Dr Jezamine bersama Akberdin tersebar di media sosial. Dr Jezamine telah memfailkan permohonan cerai pada 25 Jun lalu, dan Harith kemudian mengakui bahawa rumah tangga mereka mengalami kemelut disebabkan oleh kesilapan dirinya sendiri.


Harith dan Dr Jezamine, 41, berkahwin pada 12 Jun 2010 dan dikurniakan tiga orang anak: Zander Xayne, 14, Alessandra Jayne, 11, dan Zydane Zayne, 9. Walaupun berpisah, mereka tetap berusaha untuk menjaga hubungan baik demi kebahagiaan anak-anak mereka.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan teruskan mengikuti perkembangan terkini!

Previous Post Next Post

Contact Form