Harith Iskander & Dr Jezamine Lim: Perbicaraan Kes Cerai Secara Tertutup, Apa Yang Terjadi?


Baru-baru ini, dunia hiburan dikejutkan dengan berita tentang pelawak terkenal Harith Iskander dan isterinya, Dr Jezamine Lim, yang telah memohon perbicaraan kes cerai mereka dilakukan secara tertutup di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.


Menurut peguam mereka, Datuk Akberdin Abdul Kadir, keputusan ini diambil untuk mengelakkan masalah rumah tangga mereka daripada menjadi tumpuan umum. Katanya, “Mereka adalah figura terkenal dan tidak mahu permasalahan rumah tangga mereka disebarkan kepada umum.”


Kehadiran Harith dan Dr Jezamine ke mahkamah adalah secara berasingan sekitar pukul 11.50 pagi, namun mereka tampak tenang dan berjalan bersama menuju ke dewan perbicaraan. Ketika ditemui media, Harith hanya memberikan maklum balas ringkas dengan berkata, “Saya akan kongsi selepas ini.”


Kerumitan rumah tangga mereka mula mendapat perhatian selepas gambar Dr Jezamine bersama peguam syarie, Datuk Akberdin Abdul Kadir, tersebar. Harith kemudiannya mengakui bahawa keretakan rumah tangga mereka berpunca dari kesilapan dirinya sendiri.


Pada 8 Julai lalu, Dr Jezamine telah memfailkan permohonan cerai di mahkamah. Walau bagaimanapun, Harith masih belum mendedahkan punca perpisahan mereka secara terperinci.


Untuk rekod, Harith dan Dr Jezamine berkahwin pada 12 Jun 2010 dan dikurniakan tiga orang anak – Zander Xayne, 14, Alessandra Jayne, 11, dan Zydane Zayne, 9.


Jika anda ingin mengikuti perkembangan selanjutnya mengenai isu ini, jangan lupa kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form