Kembalinya Nama Bersih Aliff Syukri Setelah 4 Tahun Menanggung Malu


Selepas empat tahun penuh cabaran dan kontroversi, usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri kini boleh menarik nafas lega. Kemenangan di mahkamah membuktikan beliau tidak bersalah dalam kes saman oleh dua rakan kongsinya yang menuduhnya melanggar kontrak.


Aliff Syukri Kamarzaman, yang kini berusia 37 tahun, mendedahkan bahawa sepanjang tempoh itu, beliau terpaksa menanggung pelbagai tohmahan dan tekanan termasuk akaun bank yang dibekukan. Namun, beliau tetap tegar menghadapi dugaan tersebut.


Duri Dalam Daging


Menurut Aliff, kemenangan ini membuktikan bahawa dua rakan kongsinya dari Restoran Rumah Makan Terlajak Laris sebenarnya cuba menikamnya dari belakang. Beliau menyifatkan mereka sebagai "duri dalam daging".


"Selepas empat tahun perjalanan kes saya dengan dua bekas rakan kongsi, Alhamdulillah semuanya selesai di mahkamah dengan kemenangan berpihak kepada saya. Pelbagai tohmahan saya terpaksa tanggung sampai akaun dibekukan... Rakan kongsi pula tergamak tikam belakang dan mereka saya sifatkan sebagai duri dalam daging," katanya ketika dihubungi kami.


Restoran Gulung Tikar


Dalam pada itu, Aliff juga menjelaskan bahawa lima cawangan restoran berkenaan terpaksa ditutup semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), menyebabkan kerugian yang sangat besar.


"Sebenarnya restoran ada lima cawangan bernilai jutaan ringgit tapi disebabkan PKP ia ditutup. Saya tak suka nak kecoh tentang apa yang berlaku, tetapi restoran itu ditutup kerana saya sudah alami kerugian yang sangat besar," jelasnya.


Langkah Seterusnya


Aliff kini merancang untuk mengemukakan saman terhadap dua rakan kongsinya. Proses ini sedang dibincangkan bersama peguamnya, Hasshahari Johari Mawi.


Kes ini bermula pada April 2020, apabila Iylia Nurdiyana Jasny dan Mohd Syazwan Roslan memfailkan saman terhadap Aliff atas dakwaan melanggar kontrak. Namun, pada 11 Julai tahun lalu, Hakim Mahkamah Sesyen Shah Alam, Azman Ahmad, memberi kemenangan kepada Aliff selepas plaintif gagal mengemukakan bukti kukuh.


Keputusan ini menyebabkan Iylia dan Mohd Syazwan memfailkan rayuan di Mahkamah Tinggi Shah Alam, namun permohonan tersebut ditolak oleh Hakim Noor Hayati Mat pada pagi Selasa, dan mereka diarahkan membayar kos mahkamah sebanyak RM5,000 kepada Aliff.


Menarik kan kisah Datuk Seri Aliff Syukri ni? Kalau korang rasa artikel ni menarik, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan korang! Tekan butang share tu sekarang dan sebarkan cerita ni. ✨






4o

Previous Post Next Post

Contact Form