Kisah Sebenar Inara dan Virgoun: Kebenaran yang Perlu Anak-Anak Tahu!



Inara Rusli, bekas isteri penyanyi terkenal Virgoun, kini bersedia untuk mendedahkan kebenaran di sebalik kes penyalahgunaan dadah yang melibatkan bekas suaminya kepada anak-anak mereka.


Mengapa Inara Pilih untuk Berterus Terang?

Menurut Inara, anak-anak mereka berhak mengetahui segala yang berlaku tentang bapa mereka, meskipun kebenaran itu sukar diterima. "Lambat laun mereka akan tahu juga, jadi saya ikut nasihat seorang ustaz untuk ceritakan saja perkara sebenar," kata Inara yang kini berusia 31 tahun.


Sebagai ibu, Inara tidak mahu menyembunyikan apa-apa, walaupun ia bermakna mendedahkan kelemahan bekas suaminya. Dia percaya bahawa dengan cara ini, anak-anak akan lebih bersedia menghadapi kenyataan. "Sebagai anak, mereka berhak tahu apa yang terjadi kepada ayah mereka, walaupun ia tentang kelemahan atau kekurangannya," tambahnya lagi.


Emosi Anak-Anak Jadi Keutamaan

Inara memahami bahawa anak-anak memandang tinggi kepada ibu bapa mereka, dan berita ini mungkin akan mengecewakan mereka. Oleh itu, dia memilih untuk memberitahu secara lembut dan berhemah. "Ibu bapa dianggap seperti hero pada mata anak-anak, tentu mereka akan kecewa apabila dapat tahu yang ayah mereka tak seperti yang diharapkan. Saya tak mahu emosi anak-anak terganggu, saya pilih untuk ceritakan sehalus mungkin supaya mereka faham," jelas Inara.


Rancangan untuk Menjenguk Virgoun

Selain itu, Inara juga merancang untuk membawa anak sulung mereka, Starla, melawat Virgoun yang kini sedang ditahan reman. "Belum sempat menjenguk Virgoun, tapi saya cuba cari waktu yang sesuai untuk melawat dia dengan Starla sekali. Semoga urusan untuk beritahu Starla dipermudahkan," ujarnya.


Sedikit Latar Belakang

Untuk makluman, Virgoun telah ditangkap bersama seorang wanita di sebuah rumah sewa di Ampera, Jakarta Selatan pada 20 Jun lalu. Polis menemui dadah jenis syabu dan alatan menghisap ketika serbuan. Virgoun dan Inara telah berkahwin pada tahun 2014 namun bercerai tahun lalu selepas penyanyi itu didapati curang. Mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Starla Rhea Idola Virgoun, Faithlee As-Sya'ir Virgoun, dan Terang Sharique Virgoun.


Semoga perkongsian ini memberi inspirasi dan kekuatan kepada ibu-ibu di luar sana yang mungkin menghadapi situasi yang sama. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya lebih ramai yang dapat manfaat dan sokongan!


#KisahVirgounInara #PerjuanganIbu #KebenaranAnakAnak

Previous Post Next Post

Contact Form