Kisah Tragis Youtuber Terkenal Korea Selatan: Didera, Bekas Kekasih Rugikan RM13.6 Juta hingga Bunuh Diri


Tzu Yang, seorang Youtuber terkenal dari Korea Selatan, baru-baru ini mendedahkan kisah tragisnya sebagai mangsa keganasan dan peras ugut oleh bekas kekasihnya sendiri. Lelaki berusia 27 tahun itu, yang sebenarnya bernama Park Jung Won, telah mengambil langkah drastik dengan melaporkan kejadian tersebut kepada pihak berkuasa dan mengambil tindakan undang-undang di mahkamah.


Menurut pengakuan Tzu Yang, selain dari penderaan fizikal dan mental yang dialaminya, dia turut mendedahkan bahawa bekas kekasihnya telah menghabiskan sejumlah besar wang miliknya, mencatatkan jumlah sebanyak KRW4 bilion atau setara dengan RM13.6 juta semasa mereka menjalin hubungan selama empat tahun.


"Peguam saya telah mengesahkan bahawa kes ini ditutup setelah lelaki tersebut mengambil nyawanya sendiri," ujarnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan baru-baru ini.


Tzu Yang turut mendedahkan bahawa dia telah cuba untuk meninggalkan lelaki tersebut beberapa kali, namun setiap percubaannya selalu digagalkan dengan ancaman dan kekerasan. Bekas teman lelakinya juga sering mengugut untuk mendedahkan video mereka kepada keluarganya, yang memaksa Tzu Yang untuk tidak memberitahu sesiapa pun mengenai keadaan yang dialaminya.


"Saya merasa terjebak dan takut setiap kali cuba untuk melarikan diri," katanya sambil menambah bahawa dia sering menjadi mangsa pukulan hampir setiap hari, kadang-kadang dua kali sehari, dengan menggunakan apa sahaja alatan yang ada di rumah mereka.


Tzu Yang yang kini mempunyai lebih dari 10 juta pengikut di platform YouTube dikenali dengan video mukbangnya, di mana dia memakan makanan dalam jumlah yang sangat besar.


Kisah tragis ini telah menggugah banyak perhatian dan mendapat respons yang besar dari peminatnya di seluruh dunia. Bagi mereka yang ingin membantu, Tzu Yang juga menggalakkan untuk berkongsi kisahnya ini agar lebih ramai yang menyedari bahaya keganasan dalam hubungan.


Jom kongsi kisah ini untuk memberi kesedaran bersama!

Previous Post Next Post

Contact Form