Kontraktor ‘Kepala Batu’ Buat Nora Danish Terpaksa Upah Orang Lain Untuk Baiki Rumah! 😤🏠


Korang semua, jangan lepaskan peluang baca kisah terbaru ni!


Baru-baru ini, pelakon terkenal Nora Danish tidak dapat menahan rasa kecewa terhadap seorang kontraktor yang didakwa sambil lewa dalam menyiapkan kerja pengubahsuaian rumahnya. Nora, yang berusia 42 tahun, meluahkan rasa hatinya melalui Instastory, mendedahkan betapa mengecewakannya hasil kerja yang diterimanya.


"Tersangat pandai kontraktor ini! Penyaman udara buat macam ni, sekejap saja bocor paip macam tu. Ini namanya asal boleh!" ujar Nora dengan nada kesal. Menurut Nora, hasil kerja kontraktor tersebut amat mengecewakan dan tidak seperti yang diharapkan.


Nora turut memuat naik gambar dan video yang menunjukkan keadaan rumah yang ‘caca marba’. Dari pemasangan penyaman udara yang tidak memenuhi spesifikasi hingga ke kawasan dapur yang juga tidak mematuhi piawaian, semuanya menunjukkan kualiti kerja yang buruk.


Disebabkan oleh kerja yang tidak kemas ini, Nora terpaksa menanggung kos tambahan untuk mengupah orang lain bagi membaik pulih rumahnya. “Orang lain yang saya kena panggil untuk habiskan kerja-kerja tak kemas dan kurang bijak dia,” kata Nora.


Kisah ini sebenarnya bermula sejak 17 April lalu, apabila Nora mendedahkan penipuan seorang kontraktor yang gagal menyiapkan kerja pengubahsuaian rumah yang dimulakan sejak Ogos tahun lepas. Kerja-kerja tersebut sepatutnya siap pada Januari, namun hingga kini, ia masih jauh dari siap sepenuhnya. Nora dan keluarganya terpaksa tinggal di hotel selama empat bulan disebabkan masalah ini.


Akhirnya, Nora memberi tempoh seminggu kepada kontraktor tersebut untuk menyelesaikan semua kerja ubah suai atau berdepan tindakan undang-undang. Walau bagaimanapun, Nora masih tidak berpuas hati dengan hasil akhir kerja yang dilakukan.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan korang yang mungkin juga berdepan dengan masalah yang sama! Semoga kisah Nora Danish ini menjadi pengajaran kepada kita semua tentang pentingnya memilih kontraktor yang boleh dipercayai. 🛠️✨


#NoraDanish #Kontraktor #PengubahsuaianRumah #KisahBenar #KongsiArtikel

Previous Post Next Post

Contact Form