Mamat Exist Mengaku Salah Ambil Dadah: Kisahnya dan Hukuman Yang Diterima!


Penyanyi popular Mamat Exist, yang pernah mencipta nama besar dalam industri muzik tanah air, baru sahaja mengaku bersalah atas pertuduhan mengambil dadah jenis Methamphetamine pada tahun 2019. Pengakuan ini dibuat di hadapan Hakim Fatimah Zahari di Mahkamah Sesyen Johor Bahru, pada hari Isnin yang lalu.


Mamat, atau nama sebenarnya Mohd Ali Kamarudin, 47, dikenakan denda sebanyak RM4,000. Selain itu, beliau juga diarahkan menjalani pengawasan selama dua tahun di bawah Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) di Bentong, Pahang. Penyanyi yang terkenal dengan lagu-lagu hitnya ini segera membayar denda yang dikenakan terhadapnya selepas prosiding selesai.


Dalam prosiding tersebut, Timbalan Pendakwa Raya, Bariah Jalil mengetuai kes manakala Mamat diwakili oleh peguam bela, Azlina Abdul Aziz. Mengikut pertuduhan, Mamat didakwa telah memberikan kepada diri sendiri dadah jenis Methamphetamine kira-kira pukul 2 pagi pada 9 September 2019, di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Utara.


Jangan lupa untuk berkongsi kisah ini dengan rakan-rakan anda! Siapa tahu, mungkin ini boleh menjadi iktibar buat kita semua. Tekan butang 'kongsi' dan sebarkan artikel ini di media sosial anda.

Previous Post Next Post

Contact Form