Mawar Rashid Fokus Besarkan Anak-Anak, Enggan Bercakap Tentang Bekas Suami


Pelakon popular, Mawar Rashid atau nama sebenarnya Wan Mawar Shaputri Wan Abdul Rashid, 29, memilih untuk tidak membincangkan mengenai bekas suaminya, Raf Yaakob, demi mengelakkan sebarang salah faham. Meskipun hubungan rumah tangga mereka telah berakhir, Mawar tetap menghormati Raf sebagai bapa kepada anak-anak mereka.


"Untuk sekarang, kami cuba yang terbaik. Itu sahaja saya boleh katakan... Sebab kalau bercakap mengenai bekas suami, saya bimbang boleh jadi punca atau permasalahan lain. Apa pun berlaku, Raf adalah bapa kepada anak-anak kami. Saya cuba untuk elak apa-apa perkara yang tidak baik," kata Mawar ketika ditemui di tayangan perdana drama Barajiwa di Setia City Mall, Shah Alam.


Mawar turut menegaskan bahawa dia dan Raf masih berkomunikasi dengan baik demi kebaikan anak-anak mereka. Fokus utama mereka adalah memberikan perhatian penuh dalam membesarkan anak-anak yang masih kecil.


"Kami sentiasa berkomunikasi mengenai anak-anak dan keutamaan kami adalah untuk membesarkan mereka. Kami perlu pastikan mereka okay. Saya dan bekas suami akan pastikan yang terbaik untuk anak-anak agar mereka dapat menjalani kehidupan normal seperti orang lain," jelas Mawar lagi.


Hubungannya dengan keluarga bekas mentua juga masih baik. Mawar percaya bahawa tiada sebab untuk memutuskan silaturahim yang telah terjalin sejak sekian lama.


"Setakat ini masih baik, tapi saya tetap mencuba untuk menyesuaikan diri dengan keadaan sekarang. Saya percaya jika tidak kerana ujian ini, saya takkan dapat belajar menjadi seorang insan lebih kuat seperti sekarang. Allah sudah susun cantik semuanya," tambahnya.


Untuk rekod, Mawar dan Raf mendirikan rumah tangga pada 2017 dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Raden Muhammad, 4, Raden Seri Rosabella Cinta, 2, dan Raden Seri Riyanna Sayang, 10 bulan. Namun, Mawar mengesahkan bahawa mereka telah bercerai pada November tahun lalu disebabkan sudah tiada persefahaman.


Jom kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Tekan butang kongsi dan biarkan mereka tahu tentang perjalanan hidup Mawar Rashid yang penuh inspirasi ini. 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form