Mona Allen: Tudung Tak 'Best Friend' Dengan Muka, Bukan Tanggal Hijab!


Hai korang! Ada cerita panas ni tentang pelakon cantik, Mona Allen, yang baru-baru ni buat ramai pengikut keliru dengan kapsyen yang ditulisnya di Instagram. Ramai yang salah faham dan fikir dia nak buka tudung! Jom kita selami kisah sebenar.


Mona Allen, atau nama penuhnya Muna Hafianeza Allen, sebenarnya hanya nak minta pendapat korang tentang jenis tudung yang sesuai dengan bentuk wajahnya. Bukannya nak buka tudung pun!


Mona kata, “Suka spekulasi benda yang korang tak pasti. Kalau nak buka dah lama kita buka! Tak adalah kita nak buat pengumuman macam nak naik pesawat. Saya maksudkan tudung bawal itu, tak ‘best friend’ dengan muka kita. Faham tak?"


Sebelum ni, Mona ada buat perkongsian gambar dengan kapsyen yang memberitahu dia tak sesuai mengenakan hijab. Netizen pun terus bagi komen dan ramai yang risau dengan kapsyen tu. Tapi, sebenarnya Mona cuma nak pendapat je, bukan nak buat apa-apa keputusan besar.


Suami Mona, pelakon Pekin Ibrahim, pun turut komen dan puji kecantikan isterinya bila berhijab. Pekin siap berseloroh nak cari bidadari lain kalau Mona buka tudung! "Tudung jelita macam bidadari syurga. Kalau tak tudung nanti di syurga saya dapat bidadari lain baru tau!" kelakar betul Pekin ni.


Mona juga jelaskan dia sekadar minta komen dan pendapat netizen, bukan suruh vote pakai tudung atau tidak. "Lepas itu, kita suruh komen...bukan suruh vote pakai tudung ke tidak! Saya suruh komen saja," jelasnya lagi.


Jadi, buat korang yang risau tu, jangan risau-risau lagi! Mona tetap berhijab dan cuma nak tahu pendapat korang je tentang gaya tudung yang sesuai.


Kongsi Artikel Ni Dengan Kawan-Kawan!

Jangan lupa untuk kongsikan cerita menarik ni dengan kawan-kawan korang! Siapa tahu, mungkin ada yang boleh bagi tips tudung yang sesuai untuk Mona atau pun untuk diri sendiri! Klik share sekarang dan buat hari kawan-kawan korang lebih ceria! 🌸

Previous Post Next Post

Contact Form