Putera Muhammad Reda Tempat Kelima di THSS: Peminat Tetap Sokong!


Penyanyi kesayangan ramai, Putera Muhammad, menerima keputusan menduduki tempat kelima dalam program realiti popular, The Hardest Singing Show (THSS), yang berlangsung pada malam Ahad lalu. Meskipun meletakkan harapan tinggi untuk menjuarai pertandingan tersebut, Putera atau nama penuhnya Putera Muhammad Shamsull Kamar, 31, mengambil masa beberapa saat untuk menerima keputusan itu dengan hati terbuka.


"Secara peribadi, saya yakin sesiapa sahaja yang masuk ke peringkat akhir pasti mahukan kemenangan atau mempunyai sasaran kedudukan tertinggi. Bila saya diumumkan sebagai pemenang nombor lima, saya ambil masa dalam dua saat untuk berfikir dan reda dengan keputusan yang diberi," katanya kepada kami.


Putera turut berkongsi pengalaman tersebut dalam sidang media peringkat akhir THSS yang diadakan di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, Kuala Lumpur. Dia berpuas hati dengan persembahannya pada malam akhir dan berterima kasih kepada semua penyokong yang setia. "Daripada segi teknikal, suara dan reaksi penonton juga Alhamdulillah semua komen yang diterima tidak ada yang 'membantai' (negatif)," tambahnya lagi.


Juri tetap, Edry Abdul Halim, mengulas bahawa setiap peserta akhir THSS mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing. Menurutnya, Putera mempunyai potensi besar namun persembahannya pada malam akhir tidak begitu menonjol seperti yang diharapkan. "Kalau tanya fasal Putera, dia sebenarnya ada banyak potensi tetapi persona untuk menjadi juara mungkin kami (juri) tidak nampak begitu jelas," kata Edry.


Kedudukan Putera di tempat kelima mengundang pelbagai reaksi daripada netizen yang tidak berpuas hati dengan keputusan tersebut. Rata-rata netizen meluahkan rasa tidak puas hati di laman X dan menganggap Putera seharusnya mendapat kedudukan yang lebih tinggi. Malah, ramai yang menyedari reaksi wajah Putera yang terkejut apabila diumumkan sebagai pemenang tempat kelima.


Untuk info, juara THSS disandang oleh Aepul Roza yang membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM150,000 bersama pakej percutian pelayaran dan sebuah trofi. Naib juara pula menjadi milik Ayda Jebat, tempat ketiga Stacy, manakala tempat keempat dimenangi oleh Aisha Retno.


Kongsi Artikel Ini!

Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda yang lain! Mungkin mereka juga terlepas pandang mengenai keputusan THSS ini. Teruskan sokongan anda kepada Putera Muhammad dan semua peserta THSS. Klik butang kongsi sekarang dan sebarkan berita ini!

Previous Post Next Post

Contact Form