Rahsia Rozita Che Wan Kekal Jelita dan Langsing – "Saya Pakai Baju Saiz Sama Sejak 20 Tahun Lalu"


 Adakah anda kagum dengan kecantikan dan kelangsingan Rozita Che Wan yang kekal anggun pada usia 50 tahun? Jika ya, anda pasti tertanya-tanya apakah rahsia di sebalik penampilan menawannya itu.


Menariknya, Rozita atau lebih mesra disapa Che Ta, tidak mempunyai sebarang rahsia kecantikan yang luar biasa. Malah, dia tidak mengamalkan diet ketat untuk mengekalkan berat badannya. Sebaliknya, Che Ta hanya menggunakan ukuran pakaian sebagai penanda aras.


Cara Mudah Che Ta Kekal Langsing

Rozita berkongsi, "Saya sebenarnya tiada rahsia kecantikan pun. Saya hanya mengawal berat badan tetapi bukan dengan timbangan sebaliknya melalui ukuran baju. Selama hampir 20 tahun saya menggayakan baju rekaan pereka, tidak pernah bertukar ukuran, hanya satu saiz sahaja."


Menarik bukan? Menurut Che Ta, jika pakaian yang dipakainya mula rasa ketat, dia tahu bahawa berat badannya telah bertambah. Jika pakaian itu muat dengan sempurna, dia tahu berat badannya 'maintain'.


Makan Nasi Dua Kali Sehari, Tetap Langsing!

Lebih mengejutkan, Rozita tidak melakukan diet malah makan nasi sebanyak dua kali sehari. "Saya tidak menjaga makan. Saya hanya menerapkan disiplin dalam diri. Bagi saya kalau anda nak kurus, anda perlu kenali tubuh badan sendiri," jelas pelakon drama Lelaki Kiriman Tuhan ini.


Rozita juga menasihati agar mengenali tubuh badan sendiri. "Ada juga yang mengadu dengan saya cakap setiap kali dia makan nasi, berat badannya akan naik. Jadi solusi saya berikan, janganlah makan nasi."


Berat Badan Pernah Cecah 90 Kilogram

Namun, Che Ta mengakui bahawa berat badannya pernah mencecah 90 kilogram ketika mengandungkan anak ketiganya, Aisyah Dhia Rana, 11 tahun lalu. Selepas itu, dia akan berusaha untuk menjaga pemakanan jika berat badannya mulai naik.


"Saya tidaklah cakap badan saya selama 20 tahun itu maintain sahaja. Berat badan sebenar saya adalah 53 kilogram tapi bila tiba musim perayaan seperti Aidilfitri, saya boleh naik sehingga 58 kilogram," katanya.


Definisi Kecantikan Berbeza

Menurut Rozita, setiap individu mempunyai definisi kecantikan yang berbeza. "Ikut selera masing-masing juga kerana sesetengah orang mereka tidak suka terlalu kurus, nak sedang-sedang sahaja. Tak mengapa saya faham, kita hormat."


Kesimpulan: Pilihan Di Tangan Anda

Jadi, apakah rahsia sebenar Rozita Che Wan? Disiplin dan mengenali tubuh badan sendiri. Pilihan di tangan anda sama ada ingin kekal kurus atau berbadan gempal. Apa yang penting adalah menghormati pilihan masing-masing.


Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda yang mungkin ingin tahu rahsia kecantikan Rozita Che Wan. Klik butang kongsi sekarang dan sebarkan inspirasi!

Previous Post Next Post

Contact Form