Rindu Cucu: Ibu Aliff Aziz Harap Kekalkan Ukhwah Keluarga - "Sampai Kita Berjumpa Lagi"

 


Rasa rindu seorang nenek memang tak boleh disangkal lagi. Siti Hafiza Basharahil, ibu kepada Aliff Aziz, meluahkan perasaan rindunya terhadap dua cucu kesayangannya, Ayden Adrean yang kini berusia 7 tahun dan Ara Adreanna yang berusia 4 tahun. Walaupun sudah lama tidak bertemu akibat isu antara Aliff dan bekas isterinya, Bella Astillah, Siti Hafiza tetap berusaha untuk kekalkan hubungan erat sebagai sebuah keluarga.


Dalam satu hantaran di Instagram pada hari Isnin, Siti Hafiza berkongsi bahawa dia tidak pernah berhenti mencuba untuk hadir dalam kehidupan Ayden dan Ara. "Walaupun kami tidak dapat berjumpa atau bercakap dengan Ayden dan Ara sehingga hari ini, kami tidak pernah berhenti mencuba untuk hadir dalam kehidupan awak," tulisnya dengan penuh emosi.


Tambahan pula, Siti Hafiza turut menitipkan ucapan hari lahir buat Ayden dan Ara yang berkongsi bulan kelahiran yang sama. Ibu kepada penyanyi lagu "Kalau Cinta" ini mengirimkan hadiah buat cucu-cucunya dan berharap agar pemberian tersebut diterima dengan baik.


"Selamat hari lahir buat cucu-cucu Umi Wan. Masya-Allah, Alhamdulillah Ayden awak berusia 7 tahun hari ini. Bergembiralah di hari lahir awak. Kami ada hantarkan hadiah dan kami harap awak berdua menerimanya," ujarnya penuh kasih sayang.


Siti Hafiza turut meluahkan doa dan harapan agar Ayden dan Ara dipanjangkan usia serta menjadi anak soleh dan khalifah yang berjaya di dunia dan akhirat. "Umi Wan, Tok Ayah Daddy, Aisyah dan Ain doakan Ayden panjang umur, menjadi anak soleh dan khalifah yang berjaya di dunia dan akhirat. Sampai kita berjumpa lagi insya-Allah, kami semua sayang awak berdua selamanya," katanya.


Untuk rekod, Aliff Aziz dan Bella Astillah bercerai talak satu pada 13 Jun lalu selepas lapan tahun mendirikan rumah tangga. Selepas bercerai, Aliff bersetuju memberikan hak penjagaan penuh dua anak mereka kepada Bella.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mari sebarkan kasih sayang dan ukhwah sesama kita.


Hey, kawan-kawan! Jika anda tersentuh dengan cerita ini, jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan orang tersayang. Ukhwah keluarga itu penting, mari kita sebarkan kasih sayang! ❤️

Previous Post Next Post

Contact Form