Rizky Billar Balas Kritikan Netizen: ‘Tak Perlu Sewa Rumah Kalau Tanah Sendiri Sudah Ada!’


Rizky Billar sekali lagi menghadapi serangan dari netizen yang menghina statusnya, kali ini kerana isu sewa rumah. Tidak tahan dengan kecaman yang semakin memuncak, Rizky tampil untuk mempertahankan diri dan menjelaskan situasi sebenar melalui Instagram.


Ada yang mendakwa Rizky dan isterinya, Lesti Kejora, tidak mampu menyediakan keperluan asas, sehingga ada yang mengatakan berat badan Lesti semakin menurun. Rizky memutuskan untuk menjawab dakwaan ini dengan penuh berani.


“Kasihan betul siapa yang sebar fitnah. Kalau Lesti nak tinggal kat rumah yang saya beli lepas kami kahwin, tak perlu saya susah-susah sewa rumah!” tulis Rizky di InstaStory-nya.


Rizky juga mempamerkan dokumen pemilikan tanah seluas 1300 meter persegi yang dibeli pada 2022 sebagai bukti kekayaannya. “Kami dah ada tanah sendiri di Jakarta Selatan, dan saya beli tunai lagi! Baru-baru ini, saya juga beli villa di Bali yang masih dalam proses,” jelasnya.


Namun, jawapan Rizky ini tidak berhenti di situ. Ada netizen yang beranggapan bahawa Rizky hanya mencari perhatian dan sengaja menunjuk-nunjuk kekayaan yang dimiliki. “Tak matang betul Rizky ini, dia saja artis yang tak habis-habis bergaduh dengan netizen,” komen salah seorang netizen.


Rizky menyatakan bahawa tindakannya adalah untuk menjelaskan keadaan sebenar dan menghapuskan fitnah yang tersebar. Meskipun dia mengakui bahawa sewa rumah adalah pilihan sementara, dia menegaskan bahawa dia dan keluarganya sudah memiliki aset berharga.


Baca lebih lanjut mengenai cerita menarik ini dan kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Jangan lupa untuk mengikuti perkembangan terbaru mengenai Rizky Billar dan isu-isu hiburan panas lain hanya di sini!

Previous Post Next Post

Contact Form