Sheila Majid Bengang Dengan Berita Palsu: "Saya Tak Hidap Artritis, Itu Semua Penipuan!"





Penyanyi kesayangan kita, Datuk Sheila Majid, baru-baru ini meluahkan rasa kesalnya terhadap berita palsu yang mendakwa beliau menghidap artritis, penyakit yang berkaitan dengan sendi dan tulang. Lebih menyedihkan, berita tersebut direka semata-mata untuk mempromosikan sebuah produk kesihatan.


"Merepek! Ini adalah berita palsu. Jika saya benar menghidap sakit ini, ia telah dilaporkan lima tahun dahulu. Kenapa tidak jujur dalam menjual barang? Tiada keyakinan sehingga menggunakan nama saya," kata Sheila dengan nada tegas.


Sheila meluahkan perkara tersebut di Instagram miliknya pada hari Khamis, berserta tangkapan layar berita palsu berkenaan. Beliau juga berkongsi betapa sukarnya menjejaki dalang di sebalik penyebaran berita tersebut.

"Saya mencari pelaku sejak berita palsu ini tersebar tentang saya menggunakan produk diet untuk kekal langsing. Namun tidak jumpa. Mereka tahu bagaimana untuk menipulasi sistem dan menyembunyikannya," ujar Sheila.


Dalam berita palsu tersebut, Sheila dikatakan kini sudah sembuh selepas menghidap penyakit berkenaan sejak lima tahun lalu. Sheila menegaskan bahawa beliau berada dalam keadaan sihat tanpa sebarang penyakit dan masih sibuk dengan jadual kerja.


"Pada tahun 2019, saya sangat sibuk bekerja dan berjalan sebelum perintah kawalan pergerakan," tegasnya.


Jadi, apa pendapat anda tentang penipuan ini? Pastikan anda tidak mudah terpengaruh dengan berita palsu dan sentiasa menyemak kesahihannya. Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tidak tertipu dengan berita palsu!


Jom sebarkan kebenaran! Klik butang kongsi dan bagitahu kawan-kawan anda tentang penipuan ini. Jangan biarkan mereka tertipu dengan berita palsu. Terima kasih kerana menyokong kebenaran!

Previous Post Next Post

Contact Form