Sherry Ibrahim Takluk Puncak Gunung Kinabalu - "Ini Pertama dan Terakhir"



PELAKON Sherry Ibrahim mencabar diri sendiri dan berjaya menakluk puncak Gunung Kinabalu pada Ahad lalu. Lebih manis lagi, Sherry atau Syarizad Ibrahim, 41, tiba di puncak sebelum matahari terbit sekitar pukul 6 pagi dan disambut dengan keindahan pelangi selepas hujan.


Menurut Sherry, perjalanan ke puncak tidak hanya mengenai pendakian fizikal tetapi juga menguji ketahanan mental dan fizikalnya.


"7 Julai 2024, syukur Alhamdulillah Sherry okay, Sherry berjaya. Saya berjaya sampai ke puncak sebelum matahari terbit dan melihat pelangi yang indah selepas hujan," katanya. "Perjalanan ke puncak ini lebih daripada sekadar pendakian fizikal. Ia menguji ketahanan, keazaman dan daya tahan yang mendorong kekuatan saya secara fizikal dan mental."


Sherry berkongsi pengalaman ini melalui sebuah hantaran di Instagram miliknya pada pagi Isnin.


Namun, Sherry memberitahu bahawa ini kali pertama dan terakhir dia mendaki gunung tertinggi di Asia Tenggara itu. Kesukaran yang dilaluinya membuatkan kakinya seperti tidak lagi merasa tanah ketika turun ke kaki gunung.


"Kenali kawan baru saya dan mereka semuanya kuat dan luar biasa. Pada akhirnya, bukan gunung yang kita takluki tetapi diri kita sendiri. Ini pertama dan terakhir ya ‘Mr Akinablu’ (Gunung Kinabalu) dan saya tak dapat ‘rasa’ kaki saya sepanjang perjalanan turun dari gunung," ujarnya.


Sebelum itu, menerusi perkongsian sebuah video, Sherry mengakui dia bukan seorang individu yang sering melakukan aktiviti pendakian. Pelakon drama Teduhan Kasih itu turut memohon doa daripada pengikut di Instagram agar pendakiannya ke puncak Gunung Kinabalu berjalan lancar.


"Saya perlu tidur kerana saya kena mulakan pendakian pada pukul 2 pagi. Tak tahulah, boleh ke saya lakukan sebab saya ini bukanlah jenis orang yang melakukan aktiviti pendakian. Buat latihan fizikal pun dekat Bukit Gasing sahaja. Jadi doakan saya kerana bakal melalui pendakian yang mencabar," katanya.


Pengalaman Sherry ini pastinya menginspirasikan ramai. Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat merasai semangat dan keazaman yang sama. Mari sama-sama kita raikan kejayaan dan keberanian Sherry Ibrahim!


Kongsikan Artikel Ini!

Jika anda terinspirasi dengan cerita Sherry Ibrahim, jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Mungkin ia boleh menjadi motivasi untuk mereka mencuba sesuatu yang baru dan mencabar!


Previous Post Next Post

Contact Form