"Shuib Tegur, Jangan Cepat Menjatuhkan Hukuman: Alif Teega dan Aisyah Hijanah Direman"



Susulan penahanan reman Aisyah Hijanah dan Alif Teega, pelawak terkenal Shuib meminta orang ramai agar tidak cepat menjatuhkan hukuman terhadap pasangan pempengaruh media sosial itu.


Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 40, meminta pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan yang teliti atas dakwaan salah guna kuasa terhadap Alif dan Aisyah.


"Biar pihak berwajib yang jalankan kerja, kita doa yang baik-baik sahaja," kata Shuib dalam satu hantaran di Instastory miliknya.


Selain itu, Shuib turut mendoakan agar urusan siasatan terhadap Aisyah dan Alif dipermudahkan. "Semoga dipermudahkan urusan," ujarnya ringkas.


Pada Khamis, Mahkamah Majistret Putrajaya membenarkan permohonan reman terhadap Alif atau Mohd Hazalif Mohd Hazani, 30, dan Aisyah, 26, yang dibuat oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM). Perintah reman itu dikeluarkan oleh Majistret Irza Zulaikha Rohanuddin, dan pasangan tersebut akan direman selama empat hari.


Pasangan ini ditahan oleh SPRM pada Rabu kerana dipercayai terlibat dalam dakwaan menyeleweng kutipan derma yang tidak disalurkan dengan cara yang betul. Sebelum ini, mereka pernah menafikan dakwaan tersebut dan menyatakan hasrat untuk mengheret pemfitnah ke mahkamah.


Mari kita sama-sama berdoa agar keadilan ditegakkan dan biarkan pihak berkuasa melakukan tugas mereka. Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat mengikuti perkembangan terkini. Klik butang kongsi sekarang dan sebarkan berita ini!

Previous Post Next Post

Contact Form