Syazwan Zulkifly Dituduh Tanpa Bukti? Netizen, Malulah Sikit!


Nama aktor Syazwan Zulkifly tak terlepas dari kontroversi apabila dikaitkan dengan dakwaan seorang pelakon lelaki menumbuk teman wanitanya pada awal pagi Ahad. Tapi, Syazwan dengan tegas menafikan tuduhan tersebut dan menasihati netizen agar tidak membuat tuduhan melulu.


"Brother, itu bukan saya. Malulah sikit main tuduh-tuduh orang macam ni," ujar Syazwan, atau nama sebenarnya Mohd Syazwan Zulkifly, 37.


Syazwan menafikan dakwaan tersebut dalam ruangan komen di Instagram miliknya. Pelakon drama "7 Hari Mencintaiku" ini juga kelihatan terpinga-pinga apabila netizen membanjiri ruangan komennya dengan tuduhan bahawa dialah pelakon yang dikatakan memukul teman wanitanya.


Namun, Syazwan hanya meninggalkan tanda soal pada setiap komen, tanpa memberi ulasan lanjut. Netizen yang menyerang ruangan komen tersebut kelihatan begitu yakin dengan tuduhan mereka, tetapi Syazwan tetap tenang menafikannya.


Pada Isnin, seorang pelakon lelaki popular berusia 37 tahun didakwa memukul teman wanitanya dalam satu kejadian di Ara Damansara, Petaling Jaya. Mangsa telah membuat laporan polis di Balai Polis Sea Park pada petang Ahad, menurut Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Shahrulnizam Ja'afar@Ismail.


Selain Syazwan, nama pelakon Ammar Alfian turut dipetik sebagai individu yang dimaksudkan. Namun, Ammar atau nama sebenarnya Ammar Alfian Aziz Mohd Zakri, 37, juga tampil menyangkal tuduhan tersebut.


Netizen, sebelum membuat tuduhan, pastikan kita ada bukti yang kukuh. Tuduhan melulu boleh menjatuhkan maruah dan karier seseorang. Jom kita sama-sama berhati-hati dan lebih beretika di media sosial.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tahu kebenarannya. Klik butang 'kongsi' sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form