"Tempoh Idah Selesai, Datuk Red Masih Panggil Adira Sayang - Hargai Jasa Bekas Isteri!"


Setelah tempoh idah berakhir, Datuk Seri Adnan Abu atau lebih dikenali sebagai Datuk Red, 46, berkongsi bahawa bekas isterinya, penyanyi Adira Suhaimi, telah menyelesaikan tempoh idah mereka selepas bercerai pada 24 April lalu.


Dalam satu video yang dimuat naik di Instastory, Datuk Red menjelaskan bahawa dia perlu memaklumkan tentang perkara ini untuk mengelakkan sebarang fitnah. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada Adira kerana telah menjadi isterinya selama sembilan tahun.


"Assalamualaikum semua, saya ingin bercakap di sini supaya tidak timbul fitnah nanti. Hari ini (Isnin) juga hari terakhir tempoh idah saya bersama Adira," katanya dalam video tersebut.


Datuk Red turut menzahirkan rasa syukur dan penghargaan kepada Adira kerana menjadi asbab dirinya dikenali dan lebih mudah mencari rezeki di media sosial. "Kalau saya tak kahwin dengan Adira, orang takkan kenal saya. Terima kasih banyak-banyak," ujarnya.


Beliau juga mendoakan agar Adira diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dapat terus menjaga anak-anak mereka. "Saya doakan dia (Adira) supaya murah rezeki, sihat dan panjang umur. Hidup perlu diteruskan. Semoga dia teruskan kehidupan demi menjaga anak-anak saya insya-Allah. Saya sentiasa ada," tambahnya lagi.


Walaupun tempoh idah telah selesai, Datuk Red dilihat masih memanggil Adira dengan panggilan sayang. Kedua-dua mereka juga dilihat sudah tidak mengikuti akaun media sosial masing-masing, termasuk Instagram dan TikTok.


Untuk rekod, Datuk Red dan Adira bercerai talak satu pada 24 April lalu selepas sembilan tahun berkahwin. Datuk Red kemudian turut menceraikan isteri pertamanya, Sharifah Norshafila, pada 14 Mei 2024. Hasil daripada kedua-dua perkahwinan, beliau dikurniakan sembilan orang cahaya mata.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda! Klik pada butang kongsi dan sebarkan kisah ini di media sosial anda. Siapa tahu, mungkin ada yang dapat mengambil iktibar dan inspirasi daripada kisah Datuk Red dan Adira. Terima kasih kerana membaca!

Previous Post Next Post

Contact Form