Tiada guna melenting sebab dikecam, Ruhainies semakin matang berdepan ujian


Dalam dunia hiburan yang penuh cabaran, pelakon Ruhainies atau Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas, 32, menunjukkan ketenangan yang luar biasa. Meskipun terus menerima kecaman dari pelbagai pihak, Ruhainies memilih untuk berdiam diri dan tidak menghiraukan kata-kata buruk yang dilemparkan kepadanya.


Menurut Ruhainies, "Semua berhak untuk bercakap. Terpulang kepada mereka untuk kecam atau nak perli. Saya tidak akan melenting kerana enggan cetuskan pergaduhan. Saya mahu hidup tenang dan gembira. Saya maafkan semua orang."


Pelakon ini ditemui di majlis ulang tahunnya yang diadakan di Lanai Anggun, Kuala Lumpur pada Sabtu lalu. Nama Ruhainies menjadi hangat tahun ini akibat kes mahkamah berhubung dakwaan berkhalwat bersama aktor Aliff Aziz pada 9 Mac lalu. Walaupun nampak tenang, Ruhainies mengakui ia adalah ujian yang sukar.


Lebih Dekat Dengan Agama

Mengambil pengajaran dari apa yang berlaku, Ruhainies kini lebih mendekatkan diri dengan agama untuk menjadi lebih kuat. "Sepanjang tempoh 10 tahun terlibat dalam industri, banyak rezeki yang telah Allah kurniakan. Tak terbanding dengan ujian saya hadapi sekarang ini. Saya harap akan menjadi lebih kuat dan lebih bersyukur. Setiap yang berlaku ada hikmah dan ini adalah satu pengalaman berharga. Kalau tak berlaku mungkin saya tidak menjadi lebih matang."


Sambutan Ulang Tahun Istimewa

Majlis ulang tahunnya kali ini lebih istimewa apabila Ruhainies turut meraikan bersama-sama 30 pelajar tahfiz dalam sebuah majlis doa selamat. Ruhainies juga merancang untuk melancong mengeliling dunia dan berpeluang sekali lagi menunaikan ibadah umrah.


"Memang setiap tahun akan buat doa selamat dan kemudian majlis bersama peminat. Cuma tahun ini lebih istimewa kerana ada anak-anak tahfiz yang turut memeriahkan majlis. Saya target tahun ini juga mahu melancong ke lebih banyak negara dan berpeluang sekali lagi menunaikan ibadah umrah. Ketika dilanda ujian begini saya perlukan masa berehat dan 'healing' terutama demi menjaga kesihatan mental," jelasnya.


Jangan lupa untuk berkongsi kisah inspirasi Ruhainies ini dengan rakan-rakan anda! Tekan butang kongsi di bawah dan sebarkan aura positifnya kepada semua.

Previous Post Next Post

Contact Form