Ustaz Don Tidak Lagi Bersiaran di Suria FM: Suria FM Hormati Arahan Pihak Berkuasa


Berita terbaru mengenai Ustaz Don Daniyal, penceramah bebas yang dikenali melalui segmen Don Give Up di Suria FM, pasti mengejutkan ramai peminatnya. Beliau sementara ini tidak akan bersiaran seperti biasa, mengikut arahan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa, khususnya Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).


Pengurusan Suria FM dengan tegas mengesahkan bahawa mereka menghormati arahan tersebut. "Kami sentiasa menghormati dan mematuhi setiap arahan pihak berkuasa," jelas wakil pengurusan stesen tersebut.


Menurut kenyataan dari pihak berkenaan, Ustaz Don tidak akan bersiaran sehingga keputusan rasmi dari Jais dikeluarkan. Mereka juga sedang menunggu ketetapan lebih lanjut berhubung penglibatan beliau dalam program-program akan datang.


Segmen Don Give Up merupakan antara segmen popular di Suria FM yang disiarkan setiap hari Jumaat bersama Suraya, Ajak, dan Datuk Fizz Fairuz. Melalui segmen ini, Ustaz Don menjawab persoalan daripada pendengar menerusi panggilan telefon atau mesej WhatsApp.


Pada 21 Jun yang lepas, Jais mengeluarkan arahan kepada semua agensi, masjid, surau, dan musolla untuk menangguhkan serta tidak mengundang Don Daniyal berucap. Keputusan ini diambil berikutan beberapa isu yang melibatkan ceramah agama beliau yang disyaki melanggar Peraturan-Peraturan Tauliah (Negeri Selangor) 2008.


Kami akan terus memantau perkembangan terkini dalam hal ini. Bagi peminat setia Ustaz Don, pastikan terus mengikuti perkembangan terbaru melalui saluran rasmi Suria FM. Jangan lupa kongsikan berita ini kepada rakan-rakan yang lain supaya mereka juga dapat maklumat terkini. Terima kasih kerana menyokong! 📻

Previous Post Next Post

Contact Form