Watie Semakin Popular, Shuib Hadkan Waktu Kerja… Mahu Isteri Lebih Fokus Jaga Anak


Selepas mendirikan rumah tangga, isteri kepada pelawak terkenal Shuib iaitu Watie, semakin dikenali dan banyak menerima tawaran kerja termasuk reviu produk di media sosial. Walaupun gembira dengan rezeki yang datang, Shuib atau Shahmira Muhamad, 40, mengambil langkah untuk mengawal waktu kerja Watie supaya lebih fokus kepada keluarga.


"Watie memang sibuk dengan komitmen setiap bulan, perlu buat video promosi produk yang mahu bekerjasama. Tapi saya nasihatkan Watie supaya hadkan kerja. Saya mahu dia fokus menjaga anak-anak," kata Shuib kepada kami.


Shuib ditemui ketika majlis pelancaran Dol’s Podcast di Petaling Jaya pada Selasa lalu. Menurutnya, meskipun pada awal perkahwinan dia lebih selesa Watie hanya menjadi suri rumah, kerjaya sebagai content creator sedikit sebanyak membantu kewangan keluarga.


“Tak sangka sekarang Watie semakin popular. Kadang-kadang rasa macam orang lebih kenal dia berbanding saya. Tapi saya tiada masalah untuk dia bekerja, sekurang-kurangnya dapat menambah pendapatan keluarga,” tambahnya lagi.


Untuk rekod, Shuib dan Watie mendirikan rumah tangga pada 23 Jun 2023. Ini merupakan perkahwinan kedua Shuib selepas pemergian isterinya, Sarah, yang meninggal dunia pada 9 Ogos 2021 akibat jangkitan Covid-19. Hasil perkahwinan bersama Sarah, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 13, Dzahira Talita Zahra, 11, Ariq Matin, 8, dan Ayash Affan, 3 tahun.


Sementara itu, bercakap tentang Dol's Podcast, Shuib menjelaskan program ini bertujuan memberi inspirasi kepada penonton dan menjadi tanda gabungan semula antaranya dengan Fizie dan Shuk Sahar, rakan penyampai radio di stesen yang sama pada tahun 2019.


"Nama Dol itu juga adalah panggilan yang biasa kami gunakan sebelum ini. Banyak perancangan yang kami buat dengan menjemput ramai tetamu dan membincangkan kisah-kisah yang memberi inspirasi," jelas Shuib. Podcast tersebut bakal bersiaran pada 17 Julai di YouTube.


Kalau korang suka artikel ini, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan korang! Mari kita sama-sama sokong Watie dan Shuib serta program Dol’s Podcast yang bakal menceriakan hari-hari kita dengan kisah-kisah inspirasi.

Previous Post Next Post

Contact Form