Yassin Sokong Pak Ya Tukar Kerjaya Jadi Mutawif: Impian Tunai Haji dan Umrah Bersama


Pelawak terkenal, Yassin Yahya, baru-baru ini menyatakan sokongan padu terhadap keputusan sahabat baiknya, Ilya Senario (Pak Ya), untuk menceburi kerjaya baharu sebagai mutawif. Yassin, yang berusia 46 tahun, menyatakan bahawa dia sangat berharap dapat menunaikan ibadah haji atau umrah di bawah bimbingan Ilya suatu hari nanti.


Menurut Yassin, keputusan Ilya untuk bertukar kerjaya ini adalah langkah yang tepat dan sepatutnya disokong. "Masing-masing ada matlamat sendiri dalam kerjaya. Bagi saya, dia (Ilya) telah membuat keputusan yang bijak," kata Yassin dalam temubualnya bersama kami. "Saya amat setuju dengan keputusan ini dan akan memberikan sokongan penuh kepada dia untuk merealisasikan impiannya. Insya-Allah, kalau ada rezeki, saya nak ikut Ilya untuk menunaikan umrah atau haji bersama."


Tambah Yassin, dia dan ahli kumpulan Senario yang lain sudah mengetahui hasrat Ilya untuk bergelar mutawif lebih awal. Walaupun Ilya akan berpindah ke bidang baharu, Yassin yakin nama Ilya tetap akan dikenali dalam industri.


"Dia pernah memberitahu hasratnya untuk menjadi mutawif dalam WhatsApp kumpulan kami. Tapi bagi saya, tiada istilah dia meninggalkan industri walaupun bertukar kerjaya. Nama Ilya memang sudah dikenali," ujarnya.


Menurut laporan kami sebelum ini, Ilya mengumumkan hasratnya untuk beralih ke bidang mutawif selepas lama memasang impian tersebut. Namun, komitmen terhadap jadual kerja seninya yang padat sebelum ini menghalangnya dari merealisasikan impian tersebut.


Dalam perkembangan lain, Yassin turut menerima sumbangan sebanyak RM5,000 dari program "Dari Poket Artis Ke Poket Artis" serta tajaan untuk menunaikan umrah daripada Lembaga Zakat Selangor.


Kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda untuk memberi sokongan kepada sahabat kita, Pak Ya, dalam usaha baru beliau sebagai mutawif. Siapa tahu, mungkin satu hari nanti kita semua berpeluang untuk menunaikan haji atau umrah bersama! 🌟✨

Previous Post Next Post

Contact Form