Yoo Ah In Dalam Kontroversi Baru: Dakwaan Gangguan Seksual Menerjah Kembali!


Apa khabar, peminat drama Korea? Berita mengejutkan datang lagi dari dunia hiburan Korea Selatan! Belum sempat kita semua melupakan kes penyalahgunaan dadah yang melibatkan pelakon popular Yoo Ah In, kini nama beliau kembali hangat diperkatakan dengan dakwaan gangguan seksual terhadap seorang lelaki.


Menurut laporan terbaru, Yoo Ah In, yang juga dikenali dengan nama sebenar Uhm Hong Sik, 37, telah hadir ke Balai Polis Yongsan untuk disoal siasat selepas seorang lelaki berusia 30 tahun membuat laporan terhadapnya. Kejadian dikatakan berlaku pada 14 Julai lalu di sebuah premis rumah pejabat kecil atau SOHO di kawasan yang sama.


Lelaki tersebut mendakwa pelakon terkenal itu telah melakukan perbuatan yang tidak diingini ketika mereka berada di premis tersebut dari pukul 6 pagi hingga 4 petang. Pihak berkuasa kini sedang menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada dakwaan ini benar dan jika ianya berlaku semasa Yoo Ah In berada di bawah pengaruh dadah.


Bagaimanapun, peguam Yoo Ah In menegaskan bahawa tuduhan tersebut adalah tidak benar. Mereka meminta agar orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi lanjut tentang isu ini. "Dakwaan terbaru mengenai Yoo Ah In adalah tidak benar sama sekali. Kami berharap orang ramai berhenti daripada menyebarkan spekulasi yang tidak berasas," jelas wakil peguamnya.


Tambahan pula, pada 24 Julai lalu, pihak pendakwaraya telah memohon agar Yoo Ah In dikenakan hukuman penjara selama empat tahun dan denda sebanyak 2 juta Won (lebih kurang RM7,000) berikutan beberapa kesalahan berkaitan penyalahgunaan dadah dari tahun 2020 hingga 2022. Prosiding jatuh hukum untuk kes ini dijadualkan pada 3 September akan datang.


Jangan ketinggalan untuk mengikuti perkembangan terkini mengenai kes ini! Jika anda rasa artikel ini menarik, kongsi dengan kawan-kawan anda dan teruskan menyokong blog kami untuk berita dan info hiburan terkini! 🌟📢

Previous Post Next Post

Contact Form