Yuna Kembali ke Malaysia: Kehidupan di KL Lebih Baik!


Selepas 14 Tahun di Amerika, Yuna Rindu Malaysia

Bagai sirih pulang ke gagang, penyanyi terkenal Yuna atau Yunalis Mat Zara'ai membuat keputusan untuk perlahan-lahan kembali menetap di Malaysia selepas 14 tahun tinggal di Los Angeles, Amerika Syarikat. Yuna merasakan kualiti hidup di tanah airnya jauh lebih baik dan merindui banyak perkara tentang Malaysia.


Rancang Bercuti Panjang di Kuala Lumpur

Sebagai langkah pertama, Yuna merancang untuk bercuti di Kuala Lumpur sehingga Oktober depan. Katanya, "Saya ambil langkah perlahan-lahan untuk buat 'base' saya di Kuala Lumpur sebab rasanya kualiti kehidupan di sini jauh lebih baik berbanding di Amerika Syarikat. Saya pun mahu pulang dan memberi sumbangan kepada komuniti seni di Malaysia termasuk arena muzik tempatan."


Sokongan Dari Suami Tersayang

Keputusan Yuna untuk kembali menetap di Kuala Lumpur juga disokong penuh oleh suaminya, Adam Sinclair. "Memang saya buat keputusan ini bersama suami, sudah lama kami berfikir tentangnya dan Alhamdulillah keputusan itu diterima baik," ujarnya.


Juri Program Realiti "Gimme The Mic"

Dalam perkembangan lain, Yuna bakal bertindak sebagai juri program realiti Gimme The Mic bersama Ajai, Hael Husaini, serta penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari. Yuna teruja dapat menyertai program tersebut yang bertujuan mengetengahkan bakat baharu. "Sebelum ini banyak juga tawaran sebagai juri tapi terpaksa tolak, tapi kali ini saya tak fikir panjang sebab memang nak balik ke Malaysia. Saya suka dengan idea program ini yang mahu mencari raw talent, bukannya untuk artis yang sudah ada nama," katanya.


Lagu Terbaharu dan Projek Amal

Selain itu, Yuna memberitahu dia bakal muncul dengan lagu terbaharu tahun ini. "Saya ada lagu baru akan dilancarkan, insya-Allah tahun ini juga. Ada empat lagu yang sudah siap dan mungkin akan lancarkannya terlebih dahulu," katanya.


Kembalinya Yuna ke Malaysia pastinya disambut baik oleh peminat-peminatnya di tanah air. Kehadirannya di Kuala Lumpur bukan sahaja menghangatkan lagi industri muzik tempatan, tetapi juga memberikan inspirasi kepada bakat-bakat baharu dalam program realiti.


Teruja dengan cerita Yuna? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan sertai perbincangan mengenai kepulangan Yuna ke Malaysia! Siapa tahu, mungkin anda akan menjadi orang pertama yang mendengar lagu terbaharunya! 🌟


Kongsi Artikel Ini Sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form