Zahirah Macwilson Kongsi Pengalaman Ibu Muda - Ibu-Ibu Terharu, Tapi Ada Yang Segan!




Sejak menjadi ibu kepada dua cahaya mata, pelakon cantik Zahirah Macwilson gemar berkongsi rutin harian sebagai seorang ibu dengan pengikutnya di media sosial. Namun, baru-baru ini, video yang dikongsinya telah mencetuskan perdebatan hangat di kalangan netizen.


Zahirah, yang berusia 29 tahun, memuat naik video di mana beliau menunjukkan proses mengeluarkan pam susu dari bajunya sebelum membungkusnya untuk disimpan. Menurut isteri aktor tampan Aiman Hakim Ridza, tindakan tersebut adalah rutin biasa sebelum keluar rumah.


"Pam sebentar sebelum saya keluar sekejap," tulisnya di kapsyen video tersebut.


Walaupun niatnya mungkin baik, namun ada yang merasa kurang selesa dengan perkongsian terbuka tersebut. Bagi mereka, tindakan Zahirah itu dilihat terlalu terbuka dan mungkin kurang sesuai untuk tontonan umum.


"Dia buat kita pula yang segan, air kencing, najis dan susu badan itu aib kita. Patut simpan sendiri," komen seorang netizen.


Namun, tidak semua mempunyai pandangan yang sama. Ada juga yang menganggap video itu memberi ilmu, terutama bagi ibu-ibu baru.


"Tengok ini rindu pula bau hamis badan... bau susu basi. Anak kita dah besar," kongsi seorang lagi.


Bagi yang berfikiran positif, video tersebut dilihat sebagai satu bentuk sokongan moral kepada ibu-ibu yang menyusukan anak.


"Dia kongsi untuk tujuan pendidikan, kalau malu jangan tengok. Kalau pikir positif, sebenarnya video ini beri semangat untuk ibu-ibu yang menyusukan anak," tambah seorang netizen lagi.


Zahirah selamat melahirkan cahaya mata keduanya, Inara Raisa, pada 31 Mei lalu di Perth, Australia. Untuk rekod, Zahirah dan Aiman mendirikan rumah tangga pada 20 Februari 2020 dan turut dikurniakan seorang anak lelaki, Isaac Raees, yang kini berusia 3 tahun.


Kongsi Artikel Ini!

Apa pendapat anda tentang isu ini? Adakah anda setuju dengan Zahirah atau anda rasa tindakan beliau terlalu terbuka? Kongsi pandangan anda di ruangan komen dan jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form