Zul Ariffin Bersuara: “Tak Pernah Diajar Angkat Tangan Pada Wanita!”


Zul Ariffin Tolak Tuduhan Pukul Perempuan, Hilang Rasa Hormat Pada Lelaki Kasar


Terkejut dan bingung, Zul Ariffin menolak tegas tuduhan yang mengaitkan dirinya dengan kes pukul teman wanita yang heboh diperkatakan baru-baru ini. Zul, atau nama sebenarnya Zulkifli Ariffin, 38, menjelaskan bahawa dia tidak pernah bertindak kasar terhadap wanita kerana didikan yang diterimanya tidak mengajar perbuatan tersebut.


"Saya pun tak tahu kenapa nama saya disebut-sebut. Saya berada di set penggambaran dan cuti pada hari kejadian. Saya tak tahu apa-apa cerita," kata Zul.


"Saya memang tak ada genetik pukul perempuan atau pun angkat tangan pada perempuan," tambahnya lagi dalam satu temu bual bersama MBuzz yang dimuat naik di saluran YouTube.


Lelaki Yang Angkat Tangan Pada Perempuan, Kurang Lelaki Sebenarnya

Zul mengakui mungkin usianya yang hampir sama dengan pelaku sebenar menyebabkan namanya dikaitkan. Namun, Zul menegaskan bahawa dia hilang rasa hormat kepada lelaki yang bertindak kasar terhadap wanita.


"Sekarang banyak lelaki macam itu. Tak berapa nak lelaki sangat, nak buat macam mana? Saya sebagai seorang lelaki, saya memang agak kurang atau pun hormat kepada lelaki yang angkat tangan pada perempuan," ujarnya.


Pada 8 Julai lalu, seorang pelakon lelaki popular berusia 37 tahun didakwa memukul teman wanitanya dalam satu kejadian di Ara Damansara, Petaling Jaya. Susulan kejadian itu, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Sea Park.


Selain Zul, nama pelakon Ammar Alfian, Taufiq Hanafi, dan Syazwan Zulkifly turut dipetik sebagai individu yang dimaksudkan namun mereka semua menafikan tuduhan tersebut. Pada malam Rabu, pelakon lelaki berkenaan hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya ditemani bapanya bagi memberi keterangan.


Kongsikan Artikel Ini!


Jom sebarkan kesedaran tentang pentingnya menghormati wanita! Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan sama-sama kita menolak keganasan terhadap wanita. 💪🌸

Previous Post Next Post

Contact Form