Air Mata Rindu Aya Amiruddin: Bukan Sebab Kemalangan, Tapi Kerinduan pada Arwah Ibu Bapa


Siapa Sangka, Aya Amiruddin Rupanya Seorang Yang Berhati Tisu?


Di sebalik karakter yang nampak kental dan ceria, personaliti media sosial popular, Aya Amiruddin, sebenarnya menyimpan hati yang sensitif. Setelah kehilangan kedua-dua ibu bapanya, Aya, 27, mengakui bahawa emosinya sering terganggu, terutamanya bila dia jatuh sakit. Kenangan tentang perhatian penuh kasih sayang yang diterima dari arwah ibu bapanya sewaktu kecil membuatkan dia merasa sangat kesepian dan sedih ketika ini.


"Saya selalu beremosi setiap kali jatuh sakit sebab saya rasa macam tiada sesiapa di dunia ini sejak arwah ibu dan abah tiada. Dulu, kalau sakit, mereka yang jaga penuh perhatian, tapi sekarang... Rasa kehilangan itu sangat menyakitkan," kata Aya dengan penuh rasa pilu.


Baru-baru ini, Aya berkongsi sebuah video di InstaStory yang memaparkan dia menangis sambil bercerita tentang kecederaan di bahagian lututnya. Video itu segera mencetuskan kebimbangan dalam kalangan pengikutnya yang menyangka Aya mengalami kecederaan serius. Namun, menurut Aya, tangisannya lebih disebabkan oleh rasa rindu yang mendalam terhadap arwah ibu bapanya.


"Tidak sangka ramai yang kisah dan ambil berat tentang saya. Saya terharu dengan semua kata-kata semangat yang diberikan. Sebenarnya, luka di lutut saya ini tak teruk, cuma saya rindu sangat pada mak dan abah."


Aya juga menjelaskan bahawa kecederaan yang dialaminya berpunca daripada kemalangan kecil ketika menunggang motosikal di Langkawi. Nasib baik, kecederaannya tidak serius dan kini semakin pulih.


"Hari Jumaat lepas saya di Langkawi untuk penggambaran. Saya terjatuh dari motor dan lutut saya koyak kena sagat. Mula-mula doktor suruh jahit, tapi saya penakut jadi saya pilih cara lain. Alhamdulillah, luka semakin kering dan saya pun semakin okay. Biasalah, menangis sikit."


Kisah Aya ini pasti menyentuh hati ramai. Jika anda juga terkesan dengan kisah rindu Aya, jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Mungkin ada di antara mereka yang juga pernah melalui pengalaman yang sama. Mari kita teruskan memberi sokongan dan semangat kepada sesiapa yang memerlukan. 💖

Previous Post Next Post

Contact Form