Aksi Mesra Jessi dan Afgan: Apa Kata Netizen?


Kolaborasi antara penyanyi terkenal Afgan dan penyanyi rap Korea Selatan, Jessi, menerusi lagu ‘Escape’ telah mencuri perhatian ramai, namun bukan semua komen yang diterima adalah positif. Beberapa netizen mengkritik Afgan kerana dianggap tidak menjaga sensitiviti agama apabila menunjukkan aksi mesra dengan Jessi dalam muzik video (MV) lagu tersebut.


Afgan, atau nama sebenarnya Afgansyah Reza, tidak terlalu memikirkan kritikan itu. Dalam temubual dengan kami, Afgan menjelaskan bahawa yang penting baginya adalah menyampaikan mesej dan aura lagu tersebut.


“Saya tak terlalu ambil kisah tentang apa yang mereka katakan. Yang penting bagi saya adalah menyampaikan mesej dan tenaga yang ada pada lagu ini,” jelas Afgan ketika ditemui di Sidang Media Konsert Ada Afgan dan Lyodra di Kuala Lumpur.


Menurut Afgan, aksi yang ditampilkan bersama Jessi hanyalah untuk memenuhi keperluan lagu, memandangkan genre lagu tersebut adalah rancak dan pop.


“Saya hanya ingin menampilkan keseronokan sepanjang penggambaran kerana mood lagu ini memang sesuai dengan aksi yang kami tonjolkan. Kami hanya melakukan apa yang kami rasa seronok dan sesuai untuk lagu ini,” katanya.


Di samping itu, Afgan bakal tampil sepentas dengan penyanyi Indonesia, Lyodra, dalam konsert “Ada Afgan dan Lyodra: Live In Kuala Lumpur” yang dijadualkan pada 28 September ini. Afgan meluahkan keterujaan untuk bekerjasama dengan Lyodra, yang dianggapnya sebagai ‘diva in the making’.


“Saya sangat berbesar hati dapat berkolaborasi dengan Lyodra. Beliau mempunyai suara yang indah, gaya elegan, dan karakter yang positif. Saya harap kolaborasi ini akan berjaya,” tambahnya.


Konsert yang dianjurkan oleh Kharisma Music ini akan berlangsung di Megastar Arena, Kuala Lumpur. Tiket boleh didapati dengan harga serendah RM258 sehingga RM488 di laman web tiket2u sejak 10 Julai lalu.


Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan persembahan hebat ini! Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan supaya mereka juga tidak terlepas berita menarik ini! 🌟🎶

Previous Post Next Post

Contact Form