Aleeya Zailan Terang Masalah Air Kotor di Hotel Melaka: Bukan Sekadar Publisiti Murahan!


Aleeya Zailan, usahawan kosmetik terkenal, kini menjadi tumpuan selepas beliau menularkan isu mengenai kualiti air di sebuah hotel lima bintang di Melaka. Ramai yang beranggapan tindakan Aleeya ini sebagai usaha mencari publisiti murahan, tetapi adakah benar begitu? Mari kita lihat penjelasan dari Aleeya sendiri.


Dalam satu hantaran Instastory awal pagi Ahad, Aleeya, 35, menjelaskan bahawa dia tidak akan sanggup menyakiti anak-anaknya hanya untuk meraih perhatian. Menurutnya, perniagaan yang semakin maju ini tidak memerlukan publisiti murahan untuk meningkatkan jualan produk.


"Takkanlah saya bodoh sangat nak bagi penyakit pada anak-anak semata-mata nak viral? Saya tak perlukan publisiti murahan, bisnes saya dah berkembang sehingga ke luar negara. Mereka yang komen kata saya begitu masa sekolah duduk kelas terakhir ke?" katanya dengan nada tegas.


Aleeya meluahkan bahawa tindakan beliau menularkan isu tersebut adalah untuk memastikan pihak hotel bertanggungjawab dan memperbaiki kualiti perkhidmatan mereka. Sebagai anak jati Melaka, dia merasa malu jika pelancong dari luar negara mengalami masalah yang sama dan merosakkan imej negeri kelahirannya.


"Saya dapat banyak mesej daripada orang yang mengalami masalah serupa, ada yang dari tahun lepas. Tujuan saya adalah untuk mendesak pihak hotel supaya mengambil tindakan segera. Tahun ini Melaka menjadi destinasi pelancongan, jadi saya tak nak imej negeri saya tercemar," jelasnya.


Pada Sabtu, Aleeya memuat naik video yang menunjukkan air paip di hotel tersebut sangat kotor. Malah, dia mengalami sakit tekak selepas menggunakan air keruh tersebut untuk menggosok gigi.


Apa pendapat anda tentang tindakan Aleeya Zailan ini? Adakah anda rasa dia patut dipuji kerana berani tampil untuk memperbaiki kualiti perkhidmatan, atau adakah ini sekadar strategi publisiti? Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan berikan pendapat anda!

Previous Post Next Post

Contact Form