Aliff Syukri Kongsi Keadaan Ira Kazar: "Tak Patut Kita Doakan Penceraian Orang Lain"



Dalam dunia hiburan, tak habis-habis drama dan kontroversi yang menarik perhatian. Terbaru, usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri memberikan pandangannya tentang konflik rumah tangga sahabat baiknya, Ira Kazar, dengan Syamsul Yusof.


Sebagai kawan rapat Ira, Aliff Syukri, yang sudah lama mengenali anak pelakon Kazar Saisi ini, tidak terkejut dengan berita panas tersebut. Namun, Aliff memilih untuk tidak campur tangan dalam urusan rumah tangga pasangan ini.


"Saya dengan Ira memang rapat, tapi bukan sebab nak ambil kesempatan. Saya dah lama tahu tentang masalah ini, tapi sebagai orang luar, saya tak patut masuk campur," katanya dengan tenang.


Walaupun begitu, Aliff tetap menekankan pentingnya untuk kita semua tidak mendoakan perkara buruk, terutama sekali mengenai penceraian. "Janganlah kita seronok bila dengar cerita buruk orang. Doakan kebahagiaan mereka, itu lebih baik."


Apa yang membuat Aliff lebih terkilan adalah apabila ada segelintir pihak yang bertepuk tangan dan bersorak dengan situasi yang dialami oleh Ira. "Bila tengok ada yang ketawakan situasi dia, siap buat sembahyang syukur, memang tak patut. Takut nanti kita pula yang terkena. Lebih baik doakan kebahagiaan dia," jelasnya lagi.


Mengenai keadaan terkini Ira, Aliff hanya berkongsi bahawa sahabatnya itu dalam keadaan yang baik-baik sahaja. "Ira sekarang biasa-biasa sahaja. Saya tak nak komen lebih-lebih, takut viral pula," tambahnya dengan berhati-hati.


Sebagai rekod, Syamsul Yusof telah memfailkan penceraian terhadap Ira Kazar pada Isnin lepas, dan perkara ini disahkan oleh peguam syarie mereka.


Jom Kongsikan! Kalau korang rasa artikel ni menarik dan penuh pengajaran, jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan korang. Mungkin kita boleh sama-sama belajar untuk lebih berhati-hati dalam mendoakan orang lain. Semoga bermanfaat!

Previous Post Next Post

Contact Form