Anak Sulung Rita Rudaini Pecah Rekod Olahraga, Ibu Bangga Sungguh!



Pelakon terkenal, Rita Rudaini, kini boleh berbangga dengan pencapaian luar biasa anak sulungnya, Airit Rayyan Rizqin, yang baru sahaja mengukir nama dalam dunia sukan. Rayyan, 15 tahun, telah memecahkan dua rekod dalam Kejohanan Olahraga Majlis Sukan Sekolah Daerah (MSSD) yang berlangsung di Sabak Bernam, pada hari Khamis lalu.


Rayyan berjaya menjadi johan dalam acara larian 200 meter dengan catatan masa 23.81 saat, memecahkan rekod yang dipegang sebelum ini. Kejayaan ini pastinya membuatkan Rita, atau nama sebenarnya Rita Rudaini Mokhtar, berusia 48 tahun, merasa bangga dan terharu.


"Alhamdulillah, ini adalah berita gembira buat Rayyan dan MRSM SUBES hari ini. Sebagai ibu bapa, saya sangat bangga dengan pencapaian Rayyan!" kongsi Rita dengan penuh kegembiraan di laman Instagramnya.


Dalam hantaran tersebut, Rita memuat naik video yang memaparkan aksi Rayyan berlari di atas trek, jelas menunjukkan semangat juang dan kesungguhan anaknya dalam mencapai kejayaan ini.


Ini bukanlah kali pertama Rayyan mencuri tumpuan. Sebelum ini, dia juga berjaya meraih pingat emas dalam acara larian 100 meter di kejohanan yang sama, dengan mencatatkan masa 11.44 saat, sekaligus memecahkan rekod acara tersebut yang telah bertahan selama 20 tahun.


Rayyan merupakan anak hasil perkahwinan Rita dengan pemain bola sepak, Aidil Zafuan, pada tahun 2008. Namun, perkahwinan mereka berakhir dengan penceraian pada September 2013. Selain Rayyan, mereka juga dikurniakan seorang lagi anak lelaki, Airit Qaqa Arjuna, yang kini berusia 13 tahun.


Jom kita sama-sama ucapkan tahniah kepada Rayyan atas kejayaan hebat ini! Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda agar lebih ramai yang tahu tentang kebanggaan ibu ini terhadap anaknya. Mungkin anak-anak kita juga akan terinspirasi untuk mencapai kejayaan yang luar biasa seperti Rayyan! 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form