Aslam dan Marissa Kehilangan Bayi Sulung: Doakan Mereka di Saat Sukar Ini


Kehidupan tidak selalunya indah, dan kadang-kadang, ujian datang tanpa diduga. Suami kepada pempengaruh media sosial, Marissa Dania Hakim, iaitu Ahmad Aslam, telah mengesahkan berita yang menyedihkan bahawa bayi sulung mereka telah meninggal dunia selepas dilahirkan secara pra-matang. Berita ini tentunya mengejutkan ramai, dan Aslam sendiri telah memohon doa daripada orang ramai untuk kesejahteraan isterinya yang sedang melalui waktu yang sangat mencabar ini.


“Aslam mengesahkan berita kehilangan bayi mereka dan meminta semua pihak tidak membuat sebarang spekulasi. Doakan yang terbaik untuk kami,” kata Aslam dalam satu hantaran di Instastory miliknya.


Dalam pada itu, Aslam juga memberitahu bahawa bapa mentuanya, pelakon terkenal Norman Hakim, telah dimaklumkan tentang kejadian ini. Malah, isteri pertamanya, Umisya Mazlan, juga sudah sedia maklum mengenai kehamilan Marissa sejak awal lagi. Walaupun ada sebab tertentu yang membuatkan mereka tidak mengumumkan kehamilan ini lebih awal, Aslam menerima semua ini dengan hati yang terbuka sebagai ujian dan ketentuan dari Allah SWT.


“Yang buruk datangnya dari diri saya sendiri, yang baik dari Allah SWT. Saya terima semua ini sebagai ujian dan pengajaran buat saya,” ujarnya dengan penuh redha.


Marissa, yang baru berusia 19 tahun, dilaporkan melahirkan bayi pra-matang selepas dikejarkan ke hospital akibat sakit perut. Sayangnya, bayi tersebut tidak dapat diselamatkan. Berita ini pasti mengundang simpati ramai, dan pastinya menjadi detik sukar buat pasangan muda ini.


Kehilangan ini pasti sangat berat buat Aslam dan Marissa, tetapi dengan sokongan dan doa dari semua, semoga mereka diberi kekuatan untuk menghadapi dugaan ini.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Semoga kita semua dapat mendoakan yang terbaik untuk pasangan ini.

Previous Post Next Post

Contact Form