Beban Kerja Terlampau, Salina Saibi Terpaksa Dikejarkan ke Hospital Akibat Vertigo



Kerja yang menimbun dan jadual yang padat nampaknya memberi impak besar kepada pelakon terkenal, Salina Saibi, apabila dia diserang vertigo dan terpaksa mendapatkan rawatan di hospital. Kisah ini bermula pada Sabtu lalu, ketika Salina, 42 tahun, merasakan kesihatan dirinya semakin merosot.


Menurut Salina, serangan vertigo ini bermula apabila ruam merah muncul di wajahnya, yang membuatkan dia semakin stres. “Segalanya bermula dengan ruam di wajah. Stres menyebabkan vertigo, dan sebelum itu, kepala saya juga sering berpusing,” kongsi Salina. “Saya cuba untuk tidak terlalu ambil pusing tentang pening yang saya alami, tapi pada malam Sabtu lalu, keadaan menjadi semakin teruk. Ruam semakin melarat dan kepala berpusing tanpa henti. Saya terpaksa pergi ke hospital seorang diri.”


Salina menjalani rawatan di hospital selama empat hari, termasuk fisioterapi, dan akhirnya dibenarkan pulang pada Selasa. Walaupun keadaan kesihatannya kini semakin baik, Salina percaya aktiviti lasak semasa berada di Taiwan pada bulan Julai lalu mungkin menjadi punca serangan vertigo ini.


"Saya baru sedar betapa pentingnya menjaga kesihatan, terutamanya selepas pulang dari Taiwan. Di sana, saya terlibat dalam pelbagai aktiviti lasak seperti mendaki gunung, memanjat bukit, dan terjun dari air terjun setinggi tiga tingkat. Mungkin aktiviti-aktiviti ini juga menjadi penyebab utama," katanya sambil tersenyum.


Salina juga mengakui bahawa kesibukan yang melanda hidupnya turut memberi kesan kepada kesihatannya. “Selain dari aktiviti luar, saya juga sibuk menguruskan perniagaan online dan membuat siaran langsung selama 10 jam di TikTok. Belum lagi tugas saya sebagai isteri dan ibu. Syukurlah saya sedang berehat dari penggambaran drama, jika tidak, jadual saya pasti lebih padat.”


Vertigo adalah keadaan yang disebabkan oleh gangguan pada bahagian dalam telinga atau otak yang berkaitan dengan keseimbangan badan. Untuk semua pembaca, jaga kesihatan anda dan jangan abaikan tanda-tanda awal.


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga boleh mendapatkan info berguna tentang penjagaan kesihatan!

Previous Post Next Post

Contact Form