Bella Astillah Bertegas: Tiada Kata Maaf Dari Bekas Ibu Mertua, Namun Keputusan Tersendiri Untuk Anak-anak


Pelakon Bella Astillah baru-baru ini membuat penjelasan penuh emosi mengenai keputusannya untuk mengehadkan pertemuan anak-anaknya dengan bekas ibu mertuanya, Siti Hafiza. Bella, yang kini berusia 30 tahun, memaklumkan bahawa dia terpaksa mengambil langkah ini selepas berdepan dengan komen-komen yang menyakitkan hati dari bekas ibu mertuanya ketika panggilan video dengan anak-anaknya.


Bella menceritakan betapa kata-kata yang dilemparkan dalam panggilan video itu menyebabkan trauma kepada dirinya dan anak-anak. Dia berkongsi bahawa anaknya, Ayden, kelihatan tertekan dan risau akan keadaan ayahnya selepas mendengar komen tersebut. Menurut Bella, kata-kata negatif seperti itu hanya akan membebankan fikiran kanak-kanak yang sepatutnya bebas dari tekanan.


"Buat sementara waktu ini, kami memerlukan ruang. Jauhkan diri dari kami. Komen yang diberikan semasa video call sebelum ini telah menyebabkan saya berasa sangat bimbang. Saya rakam video itu dan nampak jelas betapa risau dan tertekannya Ayden," kata Bella dalam satu hantaran Instagram.


Bella juga menegaskan bahawa dia bertanggungjawab penuh dalam menguruskan anak-anaknya sejak mereka kecil hingga kini. Walaupun dia tidak berniat untuk memisahkan bapa dan anak, dia hanya memerlukan masa untuk meredakan ketegangan. Bella menyatakan bahawa anak-anaknya sudah biasa berada bersamanya dan mereka dalam keadaan baik dan bahagia.


"Saya harap mereka tidak terlalu bimbang kerana saya yang selama ini menguruskan semua keperluan anak-anak. Walaupun sukar untuk kembali seperti biasa, saya hanya minta ruang untuk menenangkan keadaan," tambahnya.


Bella turut mengungkapkan rasa kecewa kerana sehingga kini, dia belum menerima permohonan maaf dari ibu mertuanya selepas sindiran-sindiran yang diterimanya di media sosial. Bella juga mencabar sifat kemanusiaan dan keprihatinan ibu mentuanya yang dilihat hanya melawat cucu-cucunya tanpa menawarkan bantuan yang diperlukan.


"Ibu bapa mentua saya hanya sekadar melawat cucu ketika ke Singapura tanpa menawarkan diri untuk menjaga mereka. Mereka sindir saya di media sosial dengan video-video sarkastik, dan ini sangat mengecewakan," jelas Bella.


Siti Hafiza, ibu kepada penyanyi Aliff Aziz, sebelum ini telah berkongsi petikan ceramah yang menegaskan bahawa perceraian tidak sepatutnya menjadi alasan untuk memisahkan anak-anak dari datuk dan nenek mereka. Namun, Bella berpendapat bahawa setiap situasi adalah unik dan memerlukan penanganan yang berbeza.


Bella dan Aliff Aziz, yang bercerai pada 13 Jun lalu selepas lapan tahun berkahwin, telah sepakat bahawa Bella akan memegang hak penjagaan penuh terhadap anak-anak mereka, Ayden dan Ara.


Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai isu ini atau ingin berkongsi pandangan anda, jangan lupa untuk berkongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda!


Kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda dan beri komen di bawah tentang pandangan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form