"Da'i Syed Umum Nama Anak Sulungnya: Sharifah Fatma Nour Jamalullail - Ketahui Maksud di Sebalik Nama Indah Ini!"



Hai semua! Khabar gembira dari dunia hiburan Islamik, Da'i Syed dan isteri, Hana Ismail, baru saja menimang cahaya mata pertama mereka! Pada 14 Ogos 2024 bersamaan dengan 9 Safar 1446H, mereka dikurniakan seorang puteri comel yang kini telah diberi nama penuh makna, Sharifah Fatma Nour Jamalullail.


Da'i Syed, atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Mohammad Shaiful Jamallulail, memilih nama ini kerana setiap patah perkataannya sarat dengan maksud yang indah dalam Islam. Nak tahu apa maknanya? Jom kita bongkar bersama!


Menurut Syed, "Sharifah" bermaksud yang mulia, satu gelaran yang cukup istimewa. "Fatma" pula membawa maksud pemberian, manakala "Nour" adalah cahaya. Gabungan nama ini seolah-olah membawa sinar kebaikan dan kemuliaan kepada keluarga kecil mereka. Memang betul-betul nama yang indah, kan?


Syed berkongsi berita gembira ini melalui Instagram, sambil meluahkan rasa syukur kerana isteri tercinta selamat melahirkan anak mereka secara normal tanpa sebarang masalah. Dia juga meminta agar kita semua mendoakan kesejahteraan buat keluarganya yang baru sahaja bertambah seorang ahli.


Alhamdulillah, keluarga kecil ini kini sudah bertiga! Syed dan Hana mengikat tali perkahwinan pada 3 Disember 2022 di Kuala Lumpur, dan kini mereka mengharapkan doa dan sokongan daripada semua.


Jom, kita kongsikan kegembiraan ini dengan kawan-kawan lain! Klik butang kongsi sekarang dan sebarkan berita baik ini!









Previous Post Next Post

Contact Form