Danial Zaini Kongsi Detik Sukar: Terima Kecaman Teruk Ganti Hos GV9 Hingga Fikirkan Tindakan Ekstrem



Pelawak dan pelakon, Danial Zaini, baru-baru ini mendedahkan betapa teruknya tekanan yang dialaminya selepas menggantikan Nabil Ahmad sebagai hos Gegar Vaganza musim kesembilan (GV9). Menurut Danial, tekanan itu hampir membuatkan dia mengambil tindakan di luar kawalan.


Danial, yang dikenali dengan nama penuh Danial Mohamad Danial Mohd Zaini, 31 tahun, berkongsi pengalamannya dalam satu temu bual bersama Sera Podcast. Dia berkata, kejadian ini berlaku selepas dia dihubungi pada saat akhir untuk mengendalikan program tersebut.


"Saya dimaklumkan hanya beberapa jam sebelum program bermula. Program itu sepatutnya pukul 9 malam, dan saya diberitahu pada pukul 4 petang. Bayangkan bagaimana rasanya," jelasnya.


Danial turut mengakui bahawa dia menerima banyak komen negatif selepas siaran malam itu. "Ketika saya dalam kereta balik dari studio, saya mula membaca komen. Saya terkejut dengan semua kritikan yang diterima. Saat itu, saya rasa tertekan hingga terfikir untuk bunuh diri," luahnya.


Kekurangan persediaan menjadi salah satu punca utama. Danial berkata dia tidak sempat mengadakan sesi raptai bersama rakan pengacara, Elly Mazlien. "Tiada rehearsal dan hanya diberikan taklimat dua muka surat. Saya hanya muncul dalam tiga segmen sebelum rehat, kemudian kembali untuk segmen penyingkiran. Saya tidak sangka akan menerima kecaman sebanyak itu walaupun hanya bersiaran untuk beberapa segmen sahaja," tambahnya.


Walaupun berdepan dengan kecaman hebat, Danial tetap menunjukkan sikap profesional. Dia tidak menyalahkan mana-mana pihak dan mengakui kesilapan diri sendiri. "Saya terima tawaran saat akhir tanpa bersedia. Saya rasa saya belum cukup baik untuk menghiburkan orang," jelasnya.


Danial Zaini menunjukkan keberanian dan keikhlasan dalam mengatasi tekanan yang dihadapinya. Mari kita berikan sokongan kepada beliau dan juga kepada rakan-rakan kita yang mungkin melalui situasi yang sama. Kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda supaya mereka juga dapat memahami lebih lanjut tentang cabaran yang dihadapi Danial Zaini! 🌟


Untuk lebih cerita menarik dan terkini, jangan lupa untuk mengikuti blog kami dan berkongsi artikel ini!

Previous Post Next Post

Contact Form