“Dia Cakap Jangan Risau, Dia Okay!” - Salina Saibi Tanya Khabar Syamsul, Masih Sayang Keluarga


Sudah lama tidak bertemu, tetapi pelakon Salina Saibi tetap berhubung dengan sahabatnya, Syamsul Yusof, melalui mesej-mesej langsung (DM). Dalam perbualan terbaru mereka minggu lalu, Salina berkongsi bahawa Syamsul memberitahunya bahawa dia berada dalam keadaan baik dan tiada apa yang perlu dirisaukan.


“Saya tak jumpa dia secara bersemuka, tapi kami sering berkomunikasi melalui DM. Dia selalu pesan kepada saya, jangan risau, dia okay,” kata Salina yang kini berusia 42 tahun. “Dia ada kata sebagai manusia, kita semua tak lepas daripada membuat kesilapan. Walaupun begitu, dia masih sayangkan keluarganya. Marilah kita sama-sama doakan yang terbaik untuk Syamsul.”


Salina juga mengakui terkejut dan sedih mendengar berita tentang kemelut rumah tangga Syamsul. Persahabatan mereka yang sudah terjalin selama 15 tahun membuatkan Salina sangat terkesan dengan apa yang berlaku. Dia berharap agar segala urusan Syamsul dipermudahkan dan percaya mungkin ada hikmah tersembunyi di sebalik semua ini.


“Saya terkejut dan sedih mendengar berita ini. Kami telah berkawan lama sejak filem ‘Bohsia’ lagi. Sukar untuk saya gambarkan perasaan saya selepas mendengar berita tentang Syamsul. Hanya Allah yang tahu segala-galanya. Saya harap urusan dia dipermudahkan,” tambah Salina.


Pada Isnin, peguam syarie Syamsul, Azmi Rais, mengumumkan bahawa Syamsul telah memfailkan permohonan cerai terhadap isterinya, pelakon Ira Kazar, di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Selangor. Syamsul dan Ira berkahwin pada 6 Januari 2023, di Selatan Thailand. Sebelum itu, Syamsul telah berkahwin dengan Puteri pada 8 Mac 2014, dan perkahwinan mereka berakhir pada 14 Jun tahun lalu. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua anak, Syaikhu Islam, 7 tahun, dan Sumayyah, 5 tahun.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan teruskan menyokong Salina Saibi serta Syamsul Yusof dalam doa kita.

Previous Post Next Post

Contact Form