Bella Astillah Terpaksa Hadkan Hubungan Keluarga Aliff Aziz dengan Anak-Anaknya: Apa Yang Sebenarnya Berlaku?



Pelik tapi benar, Bella Astillah terpaksa hadkan hubungan antara keluarga bekas suaminya, Aliff Aziz, dengan anak-anaknya. Bella, yang juga dikenali sebagai Dayang Ara Nabella Awang Astillah, menjelaskan bahawa ada alasan mendalam di sebalik keputusannya ini.


Menurut Bella, dia bukan berniat untuk memutuskan silaturahim, tetapi lebih kepada menjaga kesejahteraan emosional anak-anaknya. Katanya, keluarga bekas mentuanya juga tahu alasan sebenar di sebalik tindakannya. Namun, Bella memberitahu bahawa dia sedang menunggu masa yang sesuai untuk memulihkan hubungan tersebut.


“Sekarang ni, saya perlu memberi ruang kepada semua pihak untuk tenangkan hati. Banyak perkara yang perlu diuruskan, terutamanya perasaan ibu bapa saya. Keluarga sana (bekas mentua) sudah tahu apa isunya, jadi tak perlulah saya ulas lebih lanjut,” ujar Bella dalam satu sidang media Konsert Jiwa Malaysia 2024 di Pavillion Bukit Jalil, Selangor baru-baru ini.


Bella menambah, dia bukan ingin menghalang bekas mentuanya dari berhubung dengan cucu-cucu mereka, tetapi lebih kepada memastikan anaknya, Ayden, tidak keliru dengan apa yang diperkatakan oleh keluarga bekas suaminya. Insiden semasa panggilan video Aidilfitri lalu, di mana ada pihak yang mengaitkan wajah Ayden dengan tekanan, membuatkan Bella lebih berhati-hati.


“Saya bukan larang, cuma tak mahu Ayden jadi keliru. Masa Aidilfitri lalu, semasa buat panggilan video dengan pihak sana, mereka cakap kasihan tengok Ayden nampak tertekan, risaukan daddy dia (Aliff). Sebenarnya, tidak begitu, tapi komen-komen macam tu yang buatkan anak-anak jadi keliru. Jadi, sejak tu, saya memang tapis segala komunikasi,” jelas Bella.


Sejak bercerai pada 13 Jun lalu selepas lapan tahun berkahwin, Bella menyatakan bahawa keluarga Aliff tidak menghubunginya untuk bertanyakan tentang anak-anak. Sebelum ini, Aliff dan ibunya, Siti Hafiza, pernah memuat naik hantaran di media sosial tentang kerinduan mereka terhadap Ayden dan Ara.


Untuk pengetahuan, selepas perceraian, Aliff telah bersetuju untuk memberikan hak penjagaan penuh kepada Bella untuk dua anak mereka, Ayden Adrean, 7 tahun, dan Ara Adreanna, 4 tahun.


Dalam perkembangan lain, Bella bakal membuat persembahan di Konsert Jiwa Malaysia 2024 bersama bintang-bintang lain seperti Bunkface, Hujan, Ruffedge, Insomniacks, Spider, dan Dolla. Konsert ini dijadualkan berlangsung pada 7 September 2024 di Stadium Hoki Nasional Bukit Jalil.


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tahu perkembangan terbaru tentang Bella Astillah!

Previous Post Next Post

Contact Form