"Fathia Latiff Dedah Kisah Tatu ‘Angel On Earth’ - Sebuah Pengakuan Ketika Fasa Tertekan"



Dalam dunia hiburan, nama Fathia Latiff sememangnya tidak asing lagi. Namun, baru-baru ini, pelakon berbakat ini sekali lagi mengejutkan ramai apabila secara terbuka menceritakan tentang kisah tatu yang pernah dicacah pada tangan kirinya.


Fathia, yang kini berusia 37 tahun, mendedahkan bahawa tatu dengan tulisan "Angel On Earth" itu dilakukan dua tahun lalu semasa dia berada dalam keadaan tertekan. Menurutnya, keputusan untuk mencacah tatu itu dibuat tanpa berfikir panjang akibat tekanan emosi yang melanda ketika itu.


“Saya buat tatu itu sebab saya stres. Ketika itu, saya tidak fikir apa-apa. Saya hanya buat sahaja. Tatu ini adalah satu-satunya tatu yang saya ada, dan ia tertulis 'Angel On Earth'," jelas Fathia ketika ditemui di majlis sidang media drama dalam talian terbaharunya, Jangan Tinggal Abang, Dek di Sentul baru-baru ini.


Fathia juga berkongsi bahawa tindakannya itu mendapat reaksi kurang senang daripada ibu bapanya. Walaupun mereka marah, mereka tetap cuba memahami keadaan Fathia pada waktu itu dan bimbang jika tekanan yang dihadapinya akan bertambah buruk.


"Ibu bapa saya memang marah, tapi mereka takut saya lagi stres dan buat perkara yang lebih pelik. Mereka sudah suruh buang tatu ini, tapi buat masa sekarang, saya belum ada waktu yang sesuai untuk melakukannya," tambah Fathia.


Sebagai langkah untuk mengelak perhatian negatif, Fathia berjanji untuk lebih berhati-hati dalam menjaga penampilannya. Tambahan pula, dia kini menerima tawaran untuk menjadi pembantu kepada seorang yang berpangkat Datuk, yang memerlukan dia berpakaian lebih kemas dan profesional.


Dalam masa yang sama, Fathia mengakui bahawa tindakan membuat tatu tersebut adalah satu kesilapan dan dia berhasrat untuk membuangnya pada masa yang sesuai.


Beralih kepada kerjaya lakonannya, Fathia turut meluahkan rasa syukur kepada penerbit terkenal, Erma Fatima, yang memberikan peluang kepadanya untuk kembali aktif dalam dunia lakonan menerusi drama Jangan Tinggal Abang, Dek. Fathia berharap agar penonton dapat menerima semula kehadirannya di layar kaca.


Selain Fathia, drama ini turut menampilkan barisan pelakon hebat seperti Adi Putra, Nabila Huda, Elly Mazlein, Adira, dan Alya Iman. Drama ini boleh ditonton di TikTok dan Instagram Kayra TV setiap hari Jumaat, Sabtu, dan Ahad.


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda! Siapa tahu, kisah Fathia ini mungkin dapat memberi inspirasi kepada orang lain yang melalui tekanan yang sama.

Previous Post Next Post

Contact Form