Firasat Menyentuh Hati: Kisah Tragis Nidza Afham dan Nota Terakhirnya



Kakak Nidza Afham, Irfahanie, berkongsi kisah yang sangat menyentuh hati tentang penemuan mayat adiknya yang penuh dengan keajaiban dan kesedihan. Bapa kepada Allahyarham Nidza, Mokhtar Mahmud, telah mengalami satu firasat yang kuat semasa melaungkan azan di kawasan jambatan Sungai Klang pada petang Rabu. Firasat ini menyuruhnya percaya bahawa anaknya mungkin berada di situ, walaupun ketika itu tiada kepastian.


Ketika jenazah Nidza dibawa ke Unit Forensik Hospital Shah Alam untuk bedah siasat, Irfa, yang juga kakak sulung Nidza, menceritakan bagaimana mayat adiknya ditemukan oleh seorang pemancing. "Ada seorang lelaki yang memancing melaporkan melihat mayat itu sekitar pukul 3 petang, tetapi ia belum timbul sepenuhnya. Hanya sekitar pukul 5 petang mayat tersebut benar-benar kelihatan dan dilaporkan kepada pihak polis," katanya.


Irfa turut menjelaskan bahawa mayat Nidza dipercayai berada di kawasan itu sejak malam Selasa sebelum ditemui. Keluarga masih belum mengetahui punca kematian adiknya. "Kami menemui telefon bimbitnya, tetapi tiada unsur jenayah atau perkara pelik ditemui. Arwah juga banyak menghabiskan masa di rumah selepas menjalani pembedahan lutut. Dalam nota telefon bimbitnya, hanya terdapat perancangan berkahwin dan belanjawan, tetapi tiada tarikh kahwin yang ditetapkan," tambahnya.


Penemuan Nidza, 23, disahkan oleh Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan. Jenazah Nidza akan melalui proses bedah siasat sebelum dikebumikan pada Khamis di Tanah Perkuburan Islam Felda Bukit Cerakah, Shah Alam.


Kongsi kisah ini dengan kawan-kawan dan keluarga supaya mereka turut mengetahui tentang tragedi ini. Sama-sama kita doakan kesejahteraan arwah Nidza dan ketabahan untuk keluarga yang ditinggalkan.

Previous Post Next Post

Contact Form