Fitnah Melampau! Ibu Aliff Aziz Nekad Ambil Tindakan Undang-Undang

 


Ibu kepada penyanyi popular Aliff Aziz, iaitu Siti Hafiza, kini berada dalam keadaan marah dan kecewa setelah menerima fitnah yang tidak berasas dari seorang netizen. Menurut Hafiza, dia dan keluarganya tidak akan berdiam diri dan bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang menabur fitnah tersebut.


"Saya tidak akan teragak-agak untuk bertindak. Siapa yang muat naik fitnah dajjal tentang saya, sila turunkan segera. Jika tidak, kami akan ambil tindakan undang-undang," tegas Hafiza dalam satu hantaran di Instastory pada pagi Jumaat.


Kisah ini bermula apabila seorang individu di TikTok menuduh Hafiza memberi kenyataan bahawa bekas menantunya, penyanyi Bella Astillah, perlu menyerahkan salah seorang anak kepada Aliff supaya adil bagi kedua-dua pihak. Tuduhan ini jelas mengundang kemarahan Hafiza.


Tidak hanya berdiam diri, Hafiza juga menyatakan kesediaannya untuk berhadapan secara langsung dengan pemfitnah tersebut. "Kalau dia ada keberanian untuk berbicara dengan saya, silakan. Saya ingin tahu dari mana dia dapat info fitnah ini," katanya lagi.


Sebagai latar belakang, pada Julai lalu, Hafiza dan Aliff, 33, ada memuat naik beberapa hantaran di media sosial yang meluahkan rindu terhadap anak-anaknya, Ayden dan Ara. Untuk rekod, Bella dan Aliff telah bercerai talak satu pada 13 Jun lalu selepas lapan tahun berkahwin. Aliff bersetuju memberikan hak penjagaan penuh dua anaknya, Ayden Adrean, 7, dan Ara Adreanna, 4, kepada Bella.


Kisah ini benar-benar menyentuh hati dan menimbulkan pelbagai reaksi. Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya lebih ramai yang tahu tentang kejadian ini!

Previous Post Next Post

Contact Form