Fizo Omar Ajak Netizen Henti Kecam, Kenang Pengorbanan Azizulhasni


Pelakon terkenal, Fizo Omar, baru-baru ini tampil menegur segelintir netizen yang mengecam jaguh trek berbasikal negara, Datuk Azizulhasni Awang, berikutan kegagalannya dalam saringan pertama acara keirin Olimpik Paris 2024 yang berlangsung pada Sabtu lepas.


Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar, 39, berkata bahawa rakyat Malaysia sepatutnya menghargai setiap kejayaan dan pengorbanan yang telah dibuat oleh Azizulhasni untuk negara kita. Menurutnya, adalah tidak adil untuk menyalahkan Azizulhasni dan melupakan pencapaian cemerlang yang telah beliau raih sebelum ini.


“Tak patut kita mengecam membabi buta dan lupakan jasa serta kejayaan yang telah diberikan oleh Azizulhasni. Mungkin ini adalah Olimpik terakhir untuknya, tetapi saya yakin semangat dan pengalaman beliau akan melahirkan lebih ramai pelapis cemerlang dalam dunia berbasikal di Malaysia pada masa depan,” kata Fizo.


Fizo juga percaya bahawa kejadian ini akan menjadi pendorong semangat bagi Azizulhasni untuk terus mencipta kejayaan dan menginspirasi generasi akan datang. Beliau menegaskan bahawa setiap usaha dan dedikasi yang diberikan oleh Azizulhasni selama ini harus dihargai.


“Sebagai rakyat Malaysia, kita perlu melihat dari sudut usaha dan pengorbanan seorang atlet jaguh negara. Berpuluh tahun perjalanan dan persediaan yang dilakukan demi mencapai tahap hari ini tentunya bukan sesuatu yang mudah dan bukan disengajakan,” tambah Fizo.


Pada Sabtu, penyertaan Azizulhasni dalam acara keirin Olimpik 2024 terpaksa dibatalkan kerana beliau memotong derny yang bertindak sebagai pacer terlalu awal, menyebabkan perlumbaan terpaksa dimulakan semula tanpa penyertaan pelumba berusia 36 tahun itu.


Fizo menutup hantaran Instagramnya dengan harapan agar rakyat Malaysia terus menyokong dan menghargai setiap usaha yang dilakukan oleh Azizulhasni demi negara tercinta.


Jom kita hargai dan sokong atlet negara! Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan agar lebih ramai orang sedar tentang pengorbanan dan jasa Azizulhasni.

Previous Post Next Post

Contact Form