Hafidz Roshdi Kembali ke Mahkamah: Kes Pukul Bekas Isteri Belum Tamat!




Baru-baru ini, berita mengejutkan datang dari dunia hiburan Malaysia apabila pelakon terkenal, Hafidz Roshdi, terpaksa kembali ke mahkamah. Kes pertuduhan mencederakan bekas isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri, masih belum berakhir, walaupun Shuhada telah menarik balik laporan polis pada 6 Julai lalu.


Mahkamah Teruskan Kes


Pada sesi sebutan semula yang diadakan di Mahkamah Majistret Kuala Kubu Baharu, Selangor, Hakim Siti Fatimah Talib telah menetapkan 14 Oktober depan sebagai tarikh seterusnya. Peguam Hafidz, Datuk Akberdin Abdul Kader, terkejut apabila dimaklumkan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Asmah Che Wan, bahawa kes ini perlu diteruskan walaupun laporan polis telah ditarik balik.


Menurut Akberdin, beliau akan mengemukakan laporan mengenai penarikan laporan polis dan persetujuan baik antara kedua-dua pihak. “Kami sangat terkejut dengan keputusan ini, dan akan memaklumkan kepada pihak pendakwaan mengenai apa yang telah berlaku,” katanya.


Hafidz Elak Mengulas


Ketika ditemui, Hafidz enggan memberikan komen lanjut mengenai isu ini. Beliau hanya berkata, “Maaf, saya tak nak komen apa-apa mengenai hal ini.”


Latar Belakang Kes


Untuk pengetahuan, pada 13 Mac tahun lalu, Hafidz telah mengaku tidak bersalah atas pertuduhan menumbuk pipi kiri isterinya sebanyak tiga kali di susur keluar Plaza Tol Sungai Buaya. Kesalahan ini dikatakan berlaku pada 2 Mac 2023. Pertuduhan tersebut mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan, yang membawa hukuman penjara maksimum setahun atau denda RM2,000, dan Seksyen 326A yang memperuntukkan hukuman maksimum dua kali ganda bagi sabitan.


Hafidz telah dibenarkan diikat jamin RM4,000 dengan seorang penjamin. Sebelumnya, beliau juga telah menjalani pemeriksaan psikiatri di Hospital Bahagia selepas permohonan pihak pendakwaan.


Apa Seterusnya?


Kita perlu tunggu dan lihat bagaimana perkembangan seterusnya dalam kes ini. Sama ada ia akan berakhir atau berterusan, hanya masa yang akan menentukan.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda supaya mereka juga dapat mengikuti perkembangan terkini tentang kes ini!

Previous Post Next Post

Contact Form