Harris Annuar Dedah Agensi Penipu: 6 Bulan ‘Mengemis’ Bayaran! Elakkan Jadi Mangsa Seperti Ini!



Hai semua! Ada berita mengejut dari dunia hiburan yang mesti anda tahu. Pelakon dan personaliti media sosial terkenal, Harris Annuar, baru-baru ini telah mendedahkan satu kisah yang mengejutkan. Bayangkan, sudah enam bulan dia ‘mengemis’ bayaran dari sebuah agensi yang tak bertanggungjawab! 


Harris Annuar, atau nama penuhnya Mohammad Harris Shahrul Annuar, 31 tahun, kini terpaksa mengorbankan kesabarannya setelah banyak usaha dibuat untuk menuntut haknya. Namun, semua usaha ini hanya dibalas dengan janji kosong dan alasan yang tidak berkesudahan.


Beliau menjelaskan bahawa pada bulan Mac lalu, agensi tersebut berjanji untuk membuat pembayaran pada penghujung Mei. Tapi, sampai sekarang, pembayaran yang dijanjikan masih belum diterima. Paling mengecewakan, ketika Harris menghubungi mereka baru-baru ini, mereka hanya memberikan janji baharu untuk melunaskan bayaran dalam tempoh 10 hari lagi. 


“10 hari lepas, mereka janji bayaran akan dibuat dalam masa 10 hari. Tapi sekarang, mereka kata bayaran akan dilakukan hujung bulan ini pula,” ujar Harris dalam satu temubual dengan kami.


Harris mengakui sudah penat dan reda jika bayaran itu tidak diterima. Namun, dia ingin pendedahan ini menjadi pengajaran kepada pempengaruh media sosial yang lain agar tidak terjebak dengan agensi yang sama.


“Saya sudah tak kisah sama ada dapat atau tidak bayaran itu. Apa yang penting, saya tidak mahu pempengaruh lain mengalami nasib yang sama. Elakkan bekerjasama dengan mereka jika tidak mahu timbul masalah pembayaran seperti ini,” tambahnya.


Harris sebelum ini telah memuat naik luahan hatinya di Instastory mengenai kekecewaannya dengan agensi yang gagal membayar untuk kempen yang telah dilaksanakan. Dia jelas sekali kecewa dengan sikap tidak bertanggungjawab agensi tersebut yang masih culas membuat pembayaran kepada pempengaruh media sosial walaupun sudah menerima wang dari mereka.


Kalau anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan anda! Supaya mereka juga boleh elakkan dari mengalami masalah yang sama. Terima kasih kerana membaca, dan pastikan anda sentiasa peka dengan isu-isu seperti ini! 🌟💪


---


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda supaya mereka juga tahu tentang isu ini dan boleh elakkan dari terjebak dengan masalah yang sama! 🙌

Previous Post Next Post

Contact Form