Hati-Hati, Ibu! Kecemasan Malam Yana Samsudin: Leher Anak Berdarah Akibat Kuku Keras


Kejadian cemas yang menimpa pelakon terkenal, Yana Samsudin, baru-baru ini pasti mengejutkan ramai. Anak ketiga Yana mengalami luka berdarah di bahagian leher akibat digaru dengan kuku yang tumbuh ke atas dan keras. Kejadian ini berlaku dalam keadaan gelap ketika Yana sedang menyusukan bayinya.


Yana Samsudin, yang berusia 40 tahun, menceritakan detik cemas itu kepada kami. Katanya, kuku bayi yang keras dan tumbuh ke atas menyebabkan luka apabila anaknya menggaru lehernya, lebih-lebih lagi apabila berpeluh.


"Sebenarnya kuku anak saya tumbuh ke atas dan agak keras. Ia mungkin disebabkan kalsium yang tinggi dalam badan bayi," jelas Yana.


Dia mengaku tidak menyedari leher bayinya berdarah pada awalnya. Bau hanyir yang tercium semasa menyusukan anaknya membuatkan Yana berasa curiga. "Masa kejadian, saya sedang menyusukan anak dalam gelap dan tiba-tiba tercium bau hanyir seperti darah. Bila buka lampu, baru saya perasan leher anak saya berlumuran darah. Saya panik sebab ingatkan ada sesuatu yang lebih serius berlaku."


Yana turut berkongsi bahawa dia tidak tahu mengapa suaminya, Fadzil Zahari, memuat naik video keadaan anak mereka di media sosial. "Saya ambil video untuk suami dan tak sangka dia kongsi di media sosial. Ini menyebabkan lebih ramai orang mengetahui mengenai kejadian ini."


Walaupun sudah mendapatkan rawatan dari doktor, kesan merah pada leher anaknya masih belum hilang disebabkan oleh goresan kuku. Yana juga mengakui bahawa dia tidak begitu mahir dalam memotong kuku bayi sehingga pendek, dan kejadian seperti ini mungkin akan berulang.


Yana dan suaminya, Fadzil Zahari, yang berkahwin pada 13 Februari 2015, kini dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Aisy Mateen, 8 tahun, Aura Aisy Sofea, 4 tahun, dan anak bongsu mereka.


Jadi, kepada semua ibu bapa di luar sana, pastikan kuku bayi sentiasa dipotong pendek untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini. Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan ibu bapa yang lain agar mereka juga lebih berhati-hati!


Kongsi pengalaman Yana dan beri perhatian pada keselamatan anak-anak kita!

Previous Post Next Post

Contact Form