Impian Sejak Kecil Jadi Kenyataan: Syamim Farid Kini Bergelar Puteri Diraja!


Siapa sangka impian masa kecil boleh menjadi kenyataan? Pelakon terkenal Toh Puan Syamim Farid, 33, akhirnya menggapai cita-citanya sejak kecil – bergelar puteri diraja!


Menerusi sesi podcast yang dimuat naik di Instagram Girl Math Podcast, Syamim dengan jujur berkongsi kisah impian uniknya. Menurut Syamim, sejak kecil dia sudah berangan-angan untuk berkahwin dengan kerabat diraja. “Masa cikgu tanya cita-cita, ramai yang jawab mahu jadi doktor atau jurutera. Tapi saya jawab, saya mahu jadi puteri raja. Semua orang terkejut!” cerita Syamim dengan nada ceria.


Apa yang membuatkan impian ini lebih menarik adalah kecintaan Syamim terhadap program-program berkaitan keluarga diraja semasa zaman kanak-kanaknya. “Sementara rakan-rakan lain sibuk tengok kartun, saya lebih gemar menonton pertabalan raja dan filem-filem seperti itu. Ingat tak ada satu filem P. Ramlee yang tentang kahwin dengan anak raja? Saya suka sangat lagu itu sampai menyanyi masa kecil,” tambahnya lagi.


Dan seperti yang diketahui ramai, Syamim telah mendirikan rumah tangga dengan Tengku Ezrique Ezzuddean Tengku Ardy Esfandiari Al-Hajj, seorang kerabat diraja Selangor, pada 19 Mac 2016. Impian yang menjadi kenyataan ini pasti menjadi inspirasi kepada ramai orang untuk terus percaya pada impian mereka.


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda yang mungkin memerlukan sedikit motivasi dalam mengejar impian mereka. Klik butang kongsian di bawah dan sebarkan kisah inspiratif ini! 🌟👑

Previous Post Next Post

Contact Form