Irma Hasmie Lebih Selesa Jadi Pengacara, Fokus Besarkan Anak-Anak



Irma Hasmie, pelakon dan pengacara yang pernah menjadi kegemaran ramai, kini memilih untuk memberi tumpuan kepada keluarga daripada dunia lakonan. Walaupun banyak tawaran berlakon datang, Irma, yang kini berusia 42 tahun, memilih untuk menolak kerana keutamaan utamanya adalah anak-anak.


Menurut Irma, jadual harian yang padat dan tiada pembantu rumah membuatkan beliau sukar untuk mengatur masa bagi berlakon. "Tawaran berlakon sentiasa ada, tapi saya perlu utamakan anak-anak. Saya tidak mahu terlepas detik-detik berharga bersama mereka. Tambahan pula, jadual berlakon yang tidak menentu juga menyukarkan saya untuk menguruskan anak-anak sendiri," katanya kepada kami.


Irma ditemui semasa pelancaran program BeCalm Cookies X Sembang Mak Mak Suria FM di Menara Star, Petaling Jaya. Walaupun jarang kelihatan di televisyen, Irma masih aktif sebagai pengacara dan sering terlibat dalam program-program untuk platform digital dan penstriman.


"Saya masih lagi aktif sebagai pengacara dan terlibat dalam banyak program TV atas talian. Kadang-kadang saya juga ada terlibat dalam program televisyen. Namun, untuk berlakon buat masa ini, saya lebih memilih untuk fokus pada kerjaya yang lain," jelasnya.


Irma, yang merupakan ibu kepada dua orang anak, Redza Syed Irfan, 11, dan Irma Nur Naylie, 10, hasil perkahwinan dengan Redza Syah Azmeer, memilih untuk merahsiakan status rumah tangganya selepas timbul spekulasi mengenai perceraian mereka sejak November tahun lalu. Beliau hanya memberitahu bahawa anak-anak kini berada di bawah jagaannya dan semuanya dalam keadaan baik.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Siapa tahu mereka mungkin ingin tahu lebih lanjut tentang perkembangan terkini Irma Hasmie dan keputusan menariknya untuk fokus kepada keluarga.

Previous Post Next Post

Contact Form