Kehilangan yang Mengejutkan dan Video Misteri Nidza Afham


Baru-baru ini, video terakhir Allahyarham Nidza Afham di TikTok mencuri perhatian netizen selepas penyanyi muda ini ditemukan tidak bernyawa di Sungai Klang, Selangor pada petang Rabu. Apa yang lebih mengejutkan, video tersebut seolah-olah menggambarkan sesuatu yang hampir mirip dengan kematian Nidza.


Dalam video berdurasi 42 saat yang diposting semula, Nidza berkongsi klip seorang individu menunggang motosikal di jalan raya, disertai dengan suara pendakwah terkenal, Datuk Kazim Elias, yang berbicara tentang kematian. Dalam klip tersebut, terdapat petikan kata-kata yang berbunyi:


"Kadang-kadang Allah cabut nyawa kita balik kerja naik motosikal. Hujan dah elok nak masuk simpang depan, motosikal lain langgar dari belakang kereta lain pulak mai (datang) lenyek. Allah! Polis ambil kutip dengan plastik hitam."


Video ini menjadi tumpuan ramai kerana ia seolah-olah memberi gambaran tentang hari pemergian Nidza yang semakin dekat. Ramai netizen berpendapat bahawa Nidza mungkin sudah merasakan sesuatu yang tidak kena.


Kehilangan Tragis dan Penghormatan Terakhir


Sebelum berita kehilangan Nidza menjadi viral, adiknya, penyanyi Aufahanie, telah membuat panggilan kecemasan memohon bantuan orang ramai untuk mengesan abangnya. Nidza, yang berusia 23 tahun, juga merupakan seorang penyanyi dan pernah muncul dalam program realiti bersama Aufa.


Sayangnya, tidak lama selepas kehilangan dilaporkan, sekitar pukul 7 malam, Allahyarham ditemukan kira-kira satu kilometer dari lokasi di mana dia dilaporkan hilang.


Apa Yang Anda Fikirkan?


Adakah video terakhir ini kebetulan atau ada sesuatu yang lebih mendalam? Apakah pandangan anda mengenai situasi ini? Kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda dan sertai perbincangan mengenai kejadian yang mengejutkan ini.


Jangan lupa untuk klik ‘share’ dan sebarkan artikel ini kepada mereka yang mungkin ingin tahu lebih lanjut tentang kisah Nidza Afham.

Previous Post Next Post

Contact Form