Kesihatan Nenek Zahirah Macwilson: Berita Sedih dan Doa Harapan


Pelakon popular Zahirah Macwilson baru-baru ini berkongsi perkembangan kesihatan terkini neneknya, Faridah Nyak Mohd, yang kini sedang dirawat di hospital. Zahirah, yang dikenali dengan nama penuh Nur Zahirah Macwilson Zainul Macwilson, meluahkan rasa sedih yang mendalam apabila melihat keadaan neneknya semakin merosot.


Dalam satu hantaran di Instastory miliknya, Zahirah menceritakan keadaan neneknya yang semakin memburuk. Beliau memaklumkan bahawa Faridah kini mengalami pelbagai masalah kesihatan, termasuk halusinasi, kesukaran bercakap dengan jelas, dan seringkali marah serta merungut. Faridah juga tidak mahu memakai masker, tidak makan atau minum, dan sering cuba bangun dari katilnya.


"Dia semakin teruk... Asyik cabut 'mask', tak nak pakai. Halusinasi, merungut, percakapan yang tidak jelas dan tiba-tiba marah dan merengek kesakitan. Cuba bangun sebab nak balik, tak nak makan atau minum," kongsi Zahirah.


Zahirah juga menyatakan betapa berat hatinya melihat neneknya dalam keadaan yang begitu terseksa. Meskipun begitu, beliau reda dengan takdir dan bersedia jika tiba masanya neneknya harus pergi menghadap Illahi. Dalam satu momen yang menyentuh hati, Zahirah memberitahu neneknya bahawa jika sudah tiba masanya untuk pergi, maka pergilah dengan tenang. Faridah yang kelihatan seperti tidak lagi berada di dunia nyata, perlahan-lahan mencapai tangan Zahirah dan mengangguk sebagai tanda memahami.


Pada Isnin, Zahirah memaklumkan bahawa neneknya mengalami kegagalan buah pinggang, jantung lemah, dan paru-paru berair. Doktor juga tidak memberikan harapan yang cerah mengenai masa depan Faridah, sama ada beliau akan sembuh seperti sedia kala atau sebaliknya.


Sama-sama kita doakan agar Faridah Nyak Mohd diberikan ketenangan dan kesejahteraan. Jika anda terharu dengan kisah ini, jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Semoga dengan berkongsi, kita dapat menyebarkan doa dan sokongan kepada mereka yang memerlukan.







Previous Post Next Post

Contact Form